شورای شهر

اعتراض فرمانداری به بودجه سال ۹۵ شهرداری چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در دویست و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه بودجه سال ۹۵ شهرداری و سازمان ها و شرکت‌های تابعه رسیدگی شد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اعتراض فرمانداری اظهار داشت: در ۱۴ بند اعتراض فرمانداری تهران به بودجه سال ۹۵، به شورا ابلاغ شده است که اعتراض نخست این بود که ساختار بودجه در سیاست‌های اجرایی نیز و اعتراض دوم نیز در مهلت قانونی ارائه بودجه به فرمانداری تهران بوده است.

وی ادامه داد: همچنین فرمانداری به بودجه ۴۰ به ۶۰ نقد و غیرنقد بودن بودجه شهرداری تهران اعتراض کرده است که بر همین کار ما بودجه را ۳۵ به ۶۵ تغییر داده‌ایم که اگر قرار باشد به موضع خود تاکید کنیم موضوع به حل اختلاف می‌رود اما بر اساس توضیحاتی که شهردار تهران در صحن ارائه دادند شهرداری به ۴۰ درصد بودجه غیر نقد نیاز ندارند.

دبیر ادامه داد: حدود ۸۳ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان در سال ۹۴ به کتابخانه‌ها اختصاص داده‌ایم اما فرمانداری باز هم اشاره کرده است که باید ۰.۵ درصد هزینه کتابخانه‌ها را پرداخت کنیم که در این زمینه پاسخ لازم به فرمانداری تنظیم و ارایه داده شد.

وی گفت: شهرداری لابی‌هایی انجام می‌دهد و باید دست از این اقدامات بردارد.

در ادامه احمد دنیامالی اظهار داشت: اگر در حال حاضر بودجه نقد و غیر نقد را به ۳۵ درصد و ۶۵ درصد برگردانیم همه پروژه‌ها به هم خورده و ساختار بودجه به هم می‌ریزد.

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اعتراض فرمانداری وارد نیست به عنوان مثال درآمد نفتی پایین آمده و دولت بودجه دیگری به مجلس می‌برد این براساس برنامه نیست بلکه براساس مقتضات است.

مهدی چمران رئیس اسلامی شورای شهر تهران گفت: فرمانداری فقط می‌تواند مغایرت قانونی در این خصوص بگیرد.

در ادامه محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: همچنان به اعتراض خود پایبند هستم که مصارف بودجه در صحن علنی به تصویب نرسیده است.

در ادامه محسن سرخو اظهار داشت: بر اثر بی‌دقتی فرمانداری تهران بند ۱۲ تبصره ۲۳ که با دو سوم رای تصویب نکردیم و مغایر با برنامه ۵ ساله نیز این موضوع را ایراد اعلام نکرده است که به عدم تسلط و توجه فرمانداری تهران در برنامه برمی‌گردد یا به لابی‌گری شهرداری.

وی افزود: خط جدید مترو که ساختار شهر را به هم می‌ریزد هیچ واکنشی انجام نشده است. در نهایت پاسخ به اعتراض فرمانداری با ۱۸ رای تصویب شد.

علیرضا دبیر در ادامه و در پاسخ به محمد حقانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر وی با رئیس پسماند شهرداری تهران مشکل دارد مشکل بند چی است. از ۳۰۰ ردیفی که کمیسیون خدمات شهری داشته است ۲۹۶ ردیف دست نخورده است.

وی افزود: ۴ ردیف رفت و روب، فضای سبز، کرایه حمل و نقل عمومی و پسماند بوده که هر ۴ ردیف حقوق جاری است ولی دوستان غیر کارشناسی محاسبه کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا