اجتماعی و فرهنگی

توقف رشد طلاق توافقی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل از روزنامه خراسان، مرتضی میرباقری  در حاشیه راه‌اندازی نخستین مرکز رصد اجتماعی و خانه تشکل‌های غیر دولتی مازندران در ساری افزود: اگر چه آمار طلاق همچنان در کشور بالاست ولی روند روبه رشد آن متوقف شد. نیمی از طلاق‌های ثبتی کشور در پنج سال اول زندگی زوج‌های جوان رخ می‌دهد که ۱۳ درصد از این طلاق‌ها مربوط به نخستین ماه‌های ازدواج است.

 

وی نداشتن تجربه و شناخت کافی، از بین رفتن نظام سنتی پادرمیانی (ریش سفیدی)، نبود آزمایش‌های ثبت آسیب‌های جسمی پیش از ازدواج و وجود طلاق توافقی را مهمترین دلیل برای افزایش این آسیب اجتماعی در کشور دانست.

بر اساس آمار ثبت احوال در سال گذشته (۹۴) ۱۶۳ هزار و ۷۶۵ واقعه طلاق در کشور به ثبت رسید که این آمار در سال ۹۳ حدود ۱۶۳ هزار و ۵۶۹ مورد بود.

معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: در سال جاری برای کاهش آمار طلاق در کشور باب طلاق توافقی که تسهیل کننده جدایی زوج‌های جوان است، با توافق دستگاه قضایی بسته شد.

میرباقری افزود: براساس این توافق، دستگاه قضایی مراکز مشاوره را در دادگاه‌های خانواده ایجاد می‌کند تا با مشاوره دهی به زوج های جوان احتمال بازگشت به زندگی را برای این قشر افزایش دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا