اجتماعی و فرهنگی

نگارخانه‌ای به وسعت شهر رنگ ظهور گرفت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رویداد هنری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» از امروز اول خردادماه در سطح شهر تهران برگزار شده و در این طرح ۸۰۰ اثر هنری بر روی ۲ هزار سازه تبلیغاتی به نمایش درآمده است.

 

در این طرح که همزمان با میلاد با سعات مهدی موعود (عج) آغاز شده است، آثار هنری که با موضوع ولیعصر (عج) خلق شده‌اند نیز به نمایش درآمده است.

 

در این طرح آثاری از مسعود نجابتی، سید وحید موسوی جزایری، سید محمد موحد حسینی و کتبه‌های از دوران صفویه و قاجاریه که در اماکن مقدسی همچون مسجد جمکران خلق شده‌اند، به صورت گسترده در سطح شهر تهران به نمایش درآمده است.

 

عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز با اشاره به دومین سال برگزاری طرح «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» گفت: در این رویداد فرهنگی از کمک مناطق ۲۲ گانه شهرداری در اکران بیشتر آثار استفاده کردیم و در این طرح علاوه بر اکران آثار هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی با توجه به همزمانی این رویداد با اعیاد شعبانیه و هفته فرهنگی خرمشهر؛ بخشی از آثار این دوره به طرح‌های مناسب با اعیاد شعبانیه و آزادسازی خرمشهر اختصاص یافته است.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین از نورآرایی پایتخت به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد و گفت: خیابان‌های اصلی تهران به مناسبت اعیاد شعبانیه با جدیدترین شیوه روشنایی، نورآرایی شده‌اند.

 

علیزاده با بیان اینکه بیش از ۹۵ هزار متر ریسه اشکی در خیابان‌های اصلی شامل خیابان کریمخان تا میدان هفت تیر، خیابان میرداماد، خیابان شریعتی، میدان ولیعصر تا خیابان بزرگمهر، میدان انقلاب تا یادگار امام (ره)، میدان امام حسین(ع) تا تقاطع اتوبان امام علی (ع) و چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب اجرا شده است، گفت: امسال برای بهبود فضای شهر در این ایام خیمه‌های نوری به صورت سقف در مناطق مرکزی اجرا شده است که در شبهای اعیاد زیبایی بیشتری به شهر ببخشد.

 

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، علاوه بر همه این فعالیتها چراغ های اشکی و سوزنی تحویل بسیاری از مناطق شده تا به مناسبت این اعیاد مناطق خود را نورآرایی کنند.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، دومین دوره رویداد هنری «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» از اول تا دهم خردادماه با اکران گسترده ۸۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا