سیاسیصفحه اصلی

مزایای طرح جدید ترافیک در پایتخت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به عادلانه‌تر شدن شرایط عموم شهروندان در طرح جدید ترافیک، گفت: تمام درآمدهای حاصل از این طرح باید صرف نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا شود.

محمد محمودی شاه نشین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس،‌ درباره طرح جدید ترافیک اظهارداشت: طرح جدید محدوده کنترل آلودگی هوا ایده و طرح خوبی در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی از جمله آلودگی هواست البته معتقدم این طرح نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد که باید در بازده زمانی یک ساله مورد ارزیابی قرار گیرد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در طرح مذکور  به نوعی رانتخواری کاهش یافته است، تصریح کرد: اینکه پارامترهای مختلف اعم از ساعت  و مدت حضور و تغییر نحوه  محاسبه عوارض پرداختی در این طرح مد نظر قرار گرفته نقطه قوت آن است.

وی اظهار داشت: این طرح به عادلانه‌تر شدن شرایط استفاده برای عموم در مقایسه با طرح قدیم زوج و فرد منجر شده و نه تنها رانت طرح ترافیک از بین رفته که مالکیت خودرو نیز در این طرح کاهش یافته است.

شاه نشین به تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساکنان محدوده‌های ترافیکی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در طرح قدیم به آن توجه نشده بود وضعیت تردد ساکنان این محدوده بود که خوشبختانه در طرح جدید به این قشر نیز توجه شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه طرح جدید ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا طرحی زیست محیط محور است،گفت: برخی مطرح می‌کنند که این طرح، درآمد محور است این در حالیست که به شخصه معتقدم باید در بازده زمانی یک‌ساله نتایج و دستاوردهای طرح مورد ارزیابی قرار گیرد در عین حال که طی سال گذشته شاهد کاهش درآمد حاصل از فروش طرح ترافیک بوده ایم.

محمودی شاه نشین تاکید کرد: تمام درآمدهای حاصل از این طرح باید صرف نوسازی ناوگان حمل ونقل و کاهش آلودگی هوا هزینه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا