شورای شهر

رقم های نجومی بدهی ها و مطالبات شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محسن پیرهادی در جلسه غیرعلنی شورای شهر در خصوص زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران از سال ۸۴ تاکنون، گفت: در سال ۸۴، ۹۸۰ هزار مترمربع زیرساخت فرهنگی داشته‌ایم که امروز به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع است که این رقم منهای زیرساخت‌های ورزشی است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر با اشاره به اینکه در سال ۸۴، ۷۳ ایستگاه آتش‌نشانی در تهران وجود داشته و امروز به ۱۲۳ ایستگاه رسیده‌ایم، گفت ۶۸ درصد افزایش احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در تهران داشته‌‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۸۴، ۱۳۸۱ بوستان داشتیم،‌گفت: امروز تعداد بوستان‌ها به ۲۳۰۰ رسیده که رشد ۶۶ درصدی را در این زمینه شاهدیم.

به گفته پیرهادی در سال ۸۴، ۴۵ ایستگاه مترو در تهران وجود داشت که امروز به ۱۰۲ ایستگاه رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ سال گذشته ۳۴۶ کیلومتر بزرگراه در تهران احداث شده است، گفت: امروز ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه در تهران داریم که نشان از رشد ۵۹ درصدی ساخت بزرگراه در پایتخت است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر با اشاره به ساخت میادین میوه و تره‌بار در تهران، گفت: از سال ۸۴ که ۷۴ میدان تره‌بار در تهران وجود داشت امروز به ۱۹۲ بازار تره‌بار رسیده‌‌ایم و همچنین سرای محلات در ۱۱ سال گذشته ۸ عدد بود که امروز به ۳۸۰ سرای محله رسیده‌ا‌یم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بدهی دولت به شهرداری اشاره کرد و گفت: میزان بدهی دولت به شهرداری ۱۴ هزار میلیارد تومان است و همچنین ۱۶۰۰ میلیارد تومان بدهی مردم به شهرداری است و حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری به پیمانکاران است.

پیرهادی ادامه داد: املاک خریداری شده توسط شهرداری در ۱۱ سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان ملک خریداری شده که البته مصوبه شورا برای خرید ملک ۱۳ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان بوده و ۱۶۳ درصد رشد خرید املاک داشته‌ایم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر در خصوص فروش و تهاتر املاک در شهرداری تهران در ۱۱ سال گذشته، گفت: شورا مجوز فروش و تهاتر ۱۱ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان را به شهرداری داده بود اما میزان فروش املاک و تهاتر ملک  9 هزار و ۶ میلیارد تومان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا