اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

سفری که ناوگان ریلی را از خواب زمستانی بیدار کرد/ توسعه ناوگان ریلی در گرو سفر شهردار تهران به چین بود

به گزارش شوراآنلاین، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ روزی که در تاریخ حمل‌ونقل پایتخت ثبت خواهد شد. در نخستین روزهای سفر شهردار تهران به چین که به‌عنوان نماینده ایران در دهمین دوره اجلاس «کمربند و جاده» حاضر شده بود با انعقاد چندین قرارداد و انجام چند تفاهم بین شهرداری تهران و شرکت‌های چینی دستاوردهای بی‌سابقه‌ای را برای توسعه ناوگان عمومی تهران رقم زد.

این قراردادها در حاشیه این اجلاس و با حضور مقامات ۱۳۰ کشور دنیا در شهر پکن ثبت و به امضا رسید. قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن برای مترو تهران را می‌توان مهم‌ترین دستاورد و گام روبه‌جلو شهردار تهران در تعامل با چین دانست که البته با افزودن ۲۵ درصدی به متمم قرارداد و افزایش تعداد واگن‌ها از ۶۳۰ به ۷۹۱ دستگاه واگن برگ برنده‌ای دیگر در کارنامه شهردار محسوب می‌شود.

تشکری هاشمی عضو شورای شهر می‌گوید: ازجمله تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته، تفاهم اولیه برای تأمین ۲۵۹ واگن دیگر برای متروی تهران است. به ‌این‌ ترتیب تعداد واگن‌های خریداری‌ شده به ۱۰۵۰ عدد خواهد رسید. همین‌طور تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت خط ۸ مترو با یکی از شرکت‌های چینی به امضا رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید: طبق تعهد طرف چینی زمان تحویل واگن‌ها را که بنا بود ۲۳ ماه دیگر باشد، به حدود یک سال کاهش داد، بنابراین از اواخر سال آینده می‌توانیم شاهد اولین سری قطارهای جدید باشیم.

سخنگوی شهرداری تهران هم می‌گوید: ظرف ۵ سال آینده موجودی واگن‌های متروی تهران، عملاً دو برابر خواهد شد. قرارداد ۱۱۳ دستگاهی با طرف‌های داخلی نیز باعث خواهد شد تا از حداکثر توان ملی استفاده کرده و شاهد یک جهش فنّاوری در این راستا باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا