شورای شهرصفحه اصلی

فرونشست در تهران جدی است

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از تدوین برنامه ای برای جلوگیری از پیامدهای فرونشست در تهران و سایر استانها تا اوایل تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، آقامیری درباره برگزاری جلسات مختلف با اساتید دانشگاه و کارشناسان در خصوص فرونشست در تهران، گفت: پدیده فرونشست در تهران و سایر کلانشهرها جدی است که این در نتیجه برداشت زیاد آبهای زیرزمینی و عدم بازه چرخانی آب است که سبب شده زمین به نوعی رطوبت مورد نیاز خود را از دست بدهد.

وی با بیان اینکه به همه اساتید دانشگاه و کارشناسان در این حوزه نامه زدیم که در جلسات شورای شهر تا بتوانیم فکری به حال فرونشست در کشور کنیم، اظهار کرد: دعوت از اساتید تنها مختص تهران نیست؛ بلکه به اساتیدی در اصفهان و همدان و سایر شهرها نیز نامه زدیم که به شورای شهر بیایند تا بتوانیم فکری به حال فرونشست کنیم.

آقامیری با بیان اینکه این مهم از طریق شورای عالی استان ها نیز پیگیری می شود، گفت: هفته آینده با اساتید دانشگاه خواجه نصیر، شریف و مسئولان وزارتخانه های نیرو و راه جلسه داریم تا فکری اساسی برای فرونشست در کشور و تهران کنیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه خروجی این جلسات به مصوباتی ختم می شود، افزود: در شورای شهر تهران حتما مصوبه ای در خصوص ممانعت از فرونشست در تهران خواهیم داشت و از طریق شورای عالی استان ها این مصوبات را به کلانشهرهای دیگر تسری می دهیم، اما لازم است که پیش از تدوین طرح یا لایحه ای، از تجربیات و نظرات همه اساتید دانشگاه و کارشناسان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه حدود ۲۲۰ دشت در ایران داریم که در جنوب تهران و دشت ورامین سالانه  برای آنها ۳۴ سانتی متر نشست ثبت شده است، گفت: این فرونشست در حالی است که اگر در دنیا سالانه چهار سانتی متر فرونشست ثبت کنند، اعلام شرایط بحرانی می کنند، اما می بینیم با این حجم فرونشست در تهران هیچ اتفاقی نمی افتد و این خطر شهر را تهدید می کند و لازم است همه متخصصان، سازمان ها و اساتید پای کار بیایند تا یک مجمع خردورزی تشکیل شود و خروجی آن مصوباتی باشد که تمام ارگان ها و شهرداری ها به صورت واحد به آن عمل کنند.

آقامیری با بیان اینکه شورای شهر کارهای مطالعاتی خود را آغاز کرده، گفت: ۵ الی ۶ ماه مطالعات میدانی، تحقیقات و جلسات زمان می برد، اما در نظر داریم در سال آینده تا اوایل تابستان این مهم را به سرانجام برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا