اجتماعی و فرهنگی

حادثه پلاسکو تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامیگفت: اکنون وقت رسیدگی به حادثه است و مجلس، دولت، دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری باید به اصل حادثه رسیدگی کنند نه اینکه به حواشی آن بپردازند و دستگاه‌ها را متهم کنند یا اینکه دستگاهی برای اینکه خود را تبرئه یا توجیه کند اسناد و مدارک ارائه کند و نظرات مردم را به جای دیگری حواله دهد.

نماینده مردم ساری در مجلس با تاکید بر لزوم تسریع در روند امداد رسانی و عملیات آوار برداری یادآور شد: بهره‌برداری سیاسی و گروهی از حادثه پلاسکو وجاهتی ندارد و به دور از اخلاق و  وجدان انسانی است. در حال حاضر این حادثه ۱۵۰۰ میلیارد خسارت به جای گذاشته و صدها نفری که به طور مستقیم در آنجا مشغول فعالیت بودند از کار بیکار شدند و ۶۰۰ واحد صنفی تخریب شده است. دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر جبران خسارت و پیش بینی بیمه بیکاری، مدلی را برای حوادث احتمالی آینده پیش‌بینی کند.

یوسف‌نژاد ادامه داد: حادثه پلاسکو نشان داد که ما در برخورد با چنین حادثه‌ای آسیب پذیر هستیم و نیازمند مدیریت یکپارچه شهری و فرماندهی واحد هستیم. البته ریشه یابی این موضوع باید در فرصت مناسب انجام شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به بررسی این حادثه در مجلس و تهیه گزارش کمیسیون عمران در این رابطه اضافه کرد: نمایندگان مجلس نیز در بازدیدهای میدانی خود و یا در حوزه‌های انتخابیه‌شان با مردم و حادثه دیدگان اظهار همدردی کرده‌اند. امیدواریم این حادثه در جای مناسب بررسی شود و تحت تاثیر مسائل حاشیه‌ای، فرعی و منافع سیاسی قرار نگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا