اجتماعی و فرهنگی

افزایش ۲۰ برابری مشارکت عمومی در طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  بر اساس گزارش حوزه جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای تحقق اهداف ستاد و آماده سازی زمینه جهت مشارکت حداکثری دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در تکمیل بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه تلاش‌های متعددی صورت گرفته است که از طریق برنامه ریزی و بررسی راهکارها و شیوه های متنوع و آسیب شناسی عوامل مختلف، ارتقاء جذب نذورات مردمی را رقم زده است.

 

از جمله این فعالیت‌ها اطلاع رسانی گسترده، فرهنگ سازی مناسب و نیز برقراری ارتباط محکم و ارائه گزارش های منظم به مراجع محترم عظام و بهره مندی از راهنمایی‌های ایشان، با هدف تقویت و تحکیم فرهنگ شیعه و همکاری است.

 

بنابراین گزارش، تعامل با ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در کلیه استان‌ها برای اشاعه فرهنگ نیکوی بازسازی اعتاب مقدسه و فعال نمودن ستاد بازسازی عتبات در کلیه استان‌ها و شهرستان‌ها از سایر اقدامات انجام شده در این مورد است.

 

همچنین ایجاد دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی، برقراری ارتباط با صنوف، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و شناسائی و جذب متبرعین خاص، راه اندازی واحد امور روحانیون در ستادهای استانی و شهرستانی نقش موثری در شکل گیری این رشد مشارکت عمومی داشته است.

 

از سویی دیگر عقد تفاهمنامه همکاری در راستای جذب نذورات مردمی و استفاده از پتانسیل بانکداری الکترونیک به همراه ارائه گزارشات منظم از روند جذب نذورات و کمک ها و پیشرفت پروژه‌های در دست اقدام به دولت و مجلس در کنار ارزیابی فعالیت استانها بر حسب عملکرد سالانه از دلایل دیگر موثر در این زمینه به حساب می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا