مدیریت شهری

شهردار منطقه۱۴خبر داد؛ از افتتاح ایستگاه های مترو تا بهسازی محورهای مواصلاتی

با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار از سه طرح ویژه در منطقه۱۴بهره برداری می شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴ ، کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه در این خصوص از افتتاح دو ایستگاه مترو دولاب و ایستگاهی واقع در بزرگراه شهید محلاتی منطقه خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، کامبیز مصطفی پور با بیان اینکه دسترسی مناسب‌تر، گزینه‌های بیشتر جابه‌جایی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل از جمله عوامل مؤثر در جذابیت و توسعه مناطق است، گفت: در نتیجه، ایجاد دسترسی به حمل و نقل عمومی می‌تواند به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب جهت توسعه و پویایی مناطق شهری به شمار آید. از این رو توسعه دسترسی شهروندان به حمل و نقل عمومی در الویت برنامه های مدیریت شهری منطقه است.

مصطفی پور ادامه داد: برای این منظور در روزهای پیش رو با گشایش ایستگاه مترو دولاب، تردد و سفرهای درون شهری شهروندان دارالمومنین با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وی همچنین به اقدامات عمرانی برای آماده سازی محوطه پیرامونی ایستگاه دولاب و ایستگاه واقع در محلاتی اشاره کرد و افزود: ۱۱۰۰مترمربع اصلاح هندسی، جدول گذاری ، آسفالت در خصوص محوطه سازی انجام شده همچنین بهسازی معابر منتهی به ایستگاه ها بیش از ۲۰۰مترطول انجام گرفته است.

تکمیل و بهره برداری از خیابان الله اکبر به عنوان یکی از محورهای ارتباطی در منطقه از دیگر طرح های حوزه فنی وعمرانی است که شهردار منطقه به آن اشاره می کند.

مصطفی پور گفت: در راستای توسعه و بهسازی محورهای مواصلاتی در منطقه و با هدف روانسازی ترافیک ، بلوار الله اکبر به طول۳۰۰ متر در حال احداث است و در روزهای پیش رو ، پیش از پایان سال بهره برداری خواهد شد. شهردار منطقه در توضیح بیشتر افزود: برای احداث این بلوار بیش از هزار مترمربع روکش آسفالت، بیش از ۲۵۰۰ متر مربع پیاده رو سازی و ۱۲۰۰ متر جدولکشی انجام گرفت.

شهردار منطقه در پایان با اشاره به ۱۲هزار متر پیاده رو سازی و حدود هشت هزار متر جدول بندی و نهرسازی و۲۰ هزار تن آسفالت برای بهسازی محورهای اصلی منطقه چون بزرگراه بسیج، بزرگراه هجرت، الله اکبر و محدوده ایستگاه های حمل ونقل عمومی منطقه ، از نظارت بر اتمام طرح های در دستورکار و بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی منطقه تا پیش از پایان سال خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا