مدیریت شهری

دلیل غیراستاندارد بودن برخی تولیدات داخلی برای تاکسی شدن

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی یدی همدانی گفت: در جلسات شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ضوابط تعیین خودروی مناسب برای تاکسی شدن پس از چندین جلسه کارشناسی در کمیته فنی شورای عالی به تصویب رسید.

 
وی افزود: شرایط خودرویی که می‌تواند تاکسی شود در شورا مشخص شده و پلیس راهنمایی و رانندگی براساس این ضوابط خودروها را برای تاکسی شدن، شماره‌گذاری می‌کند.
 
همدانی ادامه داد: در مصوبات قبلی هیات وزیران در سال ۸۷ آمده بود خودرویی می‌تواند برای تاکسی شماره شود که دوگانه سوز بشود، در حالیکه وزارت کشور اصلاح این مصوبه را برای هیات وزیران ارسال کرده است، به گونه‌ای که به جای قید دوگانه سوز برای تاکسی انطباق با ضوابط شورای عالی ترافیک جایگزین شود.
 
راه برای ورود خودروهای نوین در صنعت حمل و نقل کشور هموار می‌شود
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تاکید کرد: این جایگزینی باعث می‌شود خودروهایی که با فناوری جدید مثلا به صورت هیبریدی، برقی و یا بنزینی با مصرف بسیار پایین هستند نیز تاکسی شوند. به دنبال اصلاح این مصوبه هستیم تا راه برای ورود خودروهای نوین در صنعت حمل و نقل کشور هموار شود.
 
وی ادامه داد: خودروسازهای کشور باید قدری به جلو حرکت کنند و خودروهایی که همه به لحاظ کیفیت، دوام و قیمت مناسب هستند تولید کنند و همه بحث میزان آلایندگی و مصرف سوخت را در نظر بگیرند.
 
تیبا نمی‌تواند تاکسی شود
همدانی تاکید کرد: تیبا با مشخصاتی که شورای عالی هماهنگی ترافیک تصویب کرده است انطباق ندارد و تاکنون نیز خودروی تیبا برای تاکسی توسط پلیس شماره‌گذاری نشده است. یعنی خودروی تاکسی با پلاک "ت" برای تیبا تا به حال در کشور نداشته‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا