شورای شهرصفحه اصلی

محسن هاشمی: مسئولان دولتی وعده های کاغذی ندهند/اقشار متوسط و رو به پایین تحت فشار مشکلات قرار دارند

رئیس شورای شهر تهران از کمیته نامگذاری شورای شهر خواست یکی از خیابان‌های شرق تهران بنا به تقاضای مردم به نام آیت‌الله جلالی خمینی نامگذاری شود.

به گزارش شوراانلاین،‌ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به درگذشت عارف ربانی آیت‌الله جلالی خمینی اظهار داشت: بسیاری از شهروندان به ویژه در شرق تهران  خواستار نامگذاری خیابانی در پایتخت به نام ایشان هستند که پیشنهاد بسیاری تغییر نام خیابان فرجام به آیت‌الله جلالی خمینی بوده است.

وی افزود: بر همین اساس از محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران خواستارم این نامگذاری را در جلسه کمیته  مربوطه بررسی کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به افزوده شدن ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت  اشاره کرد و گفت: هر چند این تعداد جهت نیاز مردم پاسخگو نیست ولی جای تشکر و تقدیر از شهرداری دارد چرا که شهرداری با بودجه خودش و اوراق  مشارکت این اقدام را نجام داده است.

وی گفت:‌امیدوارم مسؤولان دولتی به این حوزه ورود یابند و به جای وعده‌های بی‌نتیجه و کاغذی اقدامی عملی انجام دهند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌۶ ماه تا پایان فعالیت دولت باقی مانده و لازم است که جلسات ویژه توسط وزیر کشور شکل گیرد.

هاشمی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور از مترو استفاده می‌کنند که باید این آمار به ۳۰ میلیون نفر در روز برسد گفت:‌در صورتی که تعدادی واگن‌ها افزایش یابد نه تنها رعایت فاصله اجتماعی بهتر خواهد شد بلکه آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

وی به افزایش بیکاری به دلیل شرایط اقتصادی و کرونا اشاره کرد و گفت: اقشار متوسط و رو به پایین تحت فشار مشکلات قرار دارند و  از مسؤولین انتظار داریم به جای اقدامات تنش‌زا و اختلافات خود اقدامات مناسب انجام دهند و سبب وحدت در میان مردم شوند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: رد بی‌سابقه لایحه بودجه مصداق پیام منفی به جامعه بود و سرانجام تکلیف نهایی آن نیز مشخص نشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهپیمایی ۲۲ بهمن متفاوت خواهد بود و رسانه‌ها در افزایش وحدت در میان مردم نقش زیادی می‌توانند ایفا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا