اجتماعی و فرهنگی

اولویت های جدید حج تمتع اعلام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سعید اوحدی با اشاره به پایان مهلت نام نویسی از زائران حج تمتع سال ۹۴، گفت: مهلت نام نویسی در کاروان‌های حج سال ۹۴ روز گذشته پایان یافت و حدود ۹۱ درصد ظرفیت کاروان های حج تکمیل شد و با توجه به خالی بودن ۹ درصد ظرفیت اعزام به حج تمتع ۹۴ در روزهای آینده اولویت های جدید نام نویسی در کاروان های اعلام می‌شود تا دارندگان فیش‌های ثبت نام تا تاریخ ۲۰ اسفند سال ۸۴ برای ثبت نام اقدام کنند.  

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹ درصد ظرفیت خالی در کاروان های حج ۹۴ وجود دارد، گفت: تعداد کاروان‌های خالی در هر استان متفاوت است؛ به عنوان مثال در استان اردبیل ظرفیت خالی وجود ندارد و تمامی کاروان ها تکمیل شده است.

اوحدی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خالی در هر استان، اولویت های جدید تا تاریخ ۲۰ اسفند سال ۸۴ به صورت روز شمار از هفته آینده فراخوان خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در مرحله نخست، دارندگان فیش‌های ثبت نام تا تاریخ ۱۵ اسفند سال ۸۴ برای نام نویسی در کاروان‌ها فراخوان شده بودند.

اوحدی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی کیفیت اقامت در مکه و مدینه در حج سال ۹۴ خبر داد و گفت: این در حالی است که هزینه سفر به خانه خدا در حج سال آینده ۴ تا ۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: خوشبختانه با مساعدت بانک مرکزی و بانک ملی، قیمت ارز به نرخ سال گذشته محاسبه شد و در غیر اینصورت هزینه سفر به خانه خدا بابت افزایش قیمت ارز، هفت درصد افزایش می یافت.

اوحدی تعداد هتل‌های حج تمتع سال ۹۴ در مدینه منوره و مکه مکرمه را حدود ۶۰ هتل اعلام کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان، اعزام های حج تمتع ۹۴ از ابتدای شهریور ماه آغاز می‌شود. 

وی سهمیه ایران در حج ۹۴ را مانند سال گذشته حدود ۶۴ هزار نفر عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا