اجتماعی و فرهنگی

بیمارستانی که وزیر بهداشت افتتاح کرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سید حسن هاشمی در آیین انعقاد تفاهم نامه احداث بیمارستان تخصصی و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان (عج) مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: هر خدمتی که به مردم قم ارائه شود، سزاوار است و اقدامات اولیه ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی آغاز شده و امیدواریم که با همکاری و همراهی شهرداری قم، اقدامات اجرایی آن نیز توسط پیمانکار این پروژه به زودی آغاز شود.

 

وزیر بهداشت از افتتاح بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مرحوم فرقانی قم تا شهریور ماه امسال خبر داد و افزود: بیمارستان نیروگاه در یکی از نقاط محروم قم با ۲۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال جاری و بیمارستان مرحوم آیت‌الله خوانساری با ۲۲۰ تختخواب در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

 

دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد که احداث بیمارستان تخصصی و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان (عج) مسجد مقدس جمکران با لطف خدا و به همت خیرین در زمان مقرر به پایان برسد.

 

وزیر بهداشت با اشاره به توسعه خدمات در دو سال گذشته در بیمارستان‌های شهید بهشتی و نکویی، از اجرای طرح تحول نظام سلامت در تمام بیمارستان‌های قم خبر داد و گفت: علاوه بر کاهش محسوس پرداختی مردم در حوزه سلامت، همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی قم علی‌رغم تمام مشکلات موجود، در حال ارائه خدمات هستند.

 

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم بین‌المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی قم و کسب قدرت علمی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک و همراهی مسئولان این استان در آینده، شاهد توسعه آموزش عالی در حوزه پزشکی در مهمترین پایگاه تشیع باشیم.

 

وزیر بهداشت به شروع عملیات ساخت دانشکده پزشکی و اتمام دانشکده پرستاری این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حوزه بهداشت، استان قم جزء معدود استان‌هایی است که بطور کامل تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفته و با توجه به سکونت زیاد حاشیه‌نشینان در این شهر اما امروز، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش شبکه بهداشتی قرار دارند.

 

دکتر هاشمی تصریح کرد: به ازای هر ۳ هزار نفر یک نفر مراقب سلامت، به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه بهداشت، به ازای هر ۴۵ هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت فعال هستند که در مراکز جامع علاوه بر ۳ پزشک، پرستار و مراقبین سلامت، دندانپزشک، کارشناس سلامت روان و تغذیه حضور دارند.

 

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم ظرف یک‌سال آینده برای مردم استان قم پرونده الکترونیک سلامت تهیه شده باشد تا وضعیت سلامتی آنها مشخص شود زیرا یکی از مهمترین مشکلات ما در قم، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و سکته‌های مغزی و قلبی است که لازم است همان طور که مردم به پیشگیری توجه دارند، ما نیز آنها را تشویق کنیم.

 

دکتر هاشمی با بیان اینکه امروز تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی صاحب الزمان(عج) امضا می شود، گفت: در این بیمارستان علاوه بر خدمات مورد نیاز مادر و کودک، خدمات تخصصی و فوق تخصصی نیز در بقیه رشته ها ارائه می شود.

 

وزیر بهداشت طرفین این تفاهم نامه را وزارت بهداشت و تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد و افزود: در طرف دیگر خیرین عزیز هستند که پس از تحویل زمین، ساخت و ساز را شروع می کنند و تجهیز، بهره‌برداری و تامین نیروی انسانی بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم است.

 

وزیر بهداشت بهره برداری از بیمارستان تخصصی صاحب الزمان(عج) مسجد مقدس جمکران را نوعی خدمت به عاشقان، منتظران و شیعیان جهان دانست و ابراز امیدواری کرد که خدمات و کادر درمانی آن در بالاترین سطح کیفی ارائه شود.

 

دکتر هاشمی در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه ساخت بیمارستان حضرت صاحب الزمان(ع) مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: قطعا کادر درمانی این بیمارستان ویژه خواهد بود تا بتوانند خدمات موثری به مردم و زائران قم ارائه دهند.

 

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید وعده شما ۵۰۰ تختخواب بود چه شد که به ۲۵۰ تختخواب تقلیل یافت، گفت: من وعده‌ای ندادم زیرا ساخت آن بر عهده خیرین حوزه سلامت است و شما دعا کنید که مشکلی پیش نیاید و ۲۵۰ تخت ساخته شود.

 

دکتر هاشمی متوسط هزینه ساخت هر تخت بیمارستانی بدون تجهیز را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اجازه دهید این ۲۵۰ تخت ساخته شود و در آینده با حضور خیرین، برای توسعه آن تصمیم گیری خواهد شد.

 

وزیر بهداشت طرف‌های قرارداد تفاهم نامه ساخت این بیمارستان را تولیت مسجد مقدس جمکران و وزارت بهداشت دانست و گفت: پس از اتمام ساخت این بیمارستان، هر فردی تصدی وزارت بهداشت را بر عهده داشته باشد، بر اساس تعهدات صورت گرفته، موظف است آن را تجهیز کند و دانشگاه علوم پزشکی قم نیز موظف به بهره برداری و ارائه خدمات است.

 

دکتر هاشمی اظهار داشت: طبق تفاهم نامه، تکلیف هر یک از طرفین مشخص است و امیدوارم که این بیمارستان حتی زودتر از زمان مقرر به بهره برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا