اجتماعی و فرهنگی

افزایش زمان انتقال بیمار به بیمارستان در پی لغو طرح ترافیک

رییس اورژانس تهران از افزایش زمان انتقال بیمار به بیمارستان در پی لغو طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، «پیمان صابریان» رییس اورژانس تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع و همزمانی بیماری آنفولانزا و کرونا در پاییز آیا اورژانس تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص در نظر دارد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا برنامه‌ریزی در خصوص این موضوع داشته‌ایم، از همین‌رو در پیک اول و دوم شیوع کرونا با مشکل خاصی در خصوص اورژانس در تهران مواجه نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: سیستم ما شناور است و به گونه‌ای نیست که به یک شکل باشد و براساس تعداد ماموریت‌ها در ساعات مختلف شبانه‌روز میزان آمبولانس‌های ما متفاوت است به طور مثال در صبح‌ها تعداد ماموریت‌ها کمتر است و در بازه زمانی شب و عصر تعداد ماموریت‌ها بیشتر می‌شود.

رییس اورژانس تهران با بیان اینکه پیک ماموریتی اورژانس تا ۳ بامداد ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به این شرایط قطعا برای پاییز و همزمانی شیوع کرونا با آنفولانزا آمادگی کامل داریم.

صابریان همچنین درباره اتصال خطوط مترو به مراکز درمانی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم از مترو استفاده می‌کنند، بنابراین ایجاد پایگاه در این ایستگاه‌ها جهت پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ و باز توانی تهدیدات و حوادث بسیار دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از بیمارستان‌‌های جنرال در نزدیکی ایستگاه‌های مترو قرار دارند، برای این در گذشته از طریق پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی شده بود تا تونلی از مترو به بیمارستان‌ها احداث شود تا چنانچه مصدومی داشتیم و در روی زمین و سطح خیابان امکان انتقال وجود نداشت، بتوانیم از طریق تونل‌های مترو مصدومان را به بیمارستان‌ها منتقل کنیم.

رییس اورژانس تهران با بیان اینکه بیشترین بار هر نوع بیماری در بیمارستان‌های جنرال است، خاطرنشان کرد: از این طریق می‌توانیم سریعتر به بیمارستان‌‌های جنرال دسترسی پیدا کرده و از این بیمارستان‌ها که تمام تخصص‌ها در آنها وجود دارد، استفاده کنیم.

او درباره کمبود نیروهای اورژانس در تهران گفت: با کمبود نیرو مواجه هستیم، اما نیروهای اورژانس همکاری بسیار خوبی با ما دارند و ایثارگرانه کار می‌کنند، بدون اینکه اجباری داشته باشند و داوطلبانه کار اضافه می‌گیرند، البته ما هم سعی می‌کنیم تا پرداخت‌هایمان هم مناسب باشد، اما همه نیروهای اورژانس این حس ایثارگرانه را دارند و به هم نوع خودشان کمک می‌کنند.

وی همچنین درباره تاثیر لغو طرح ترافیک در ماموریت‌های اورژانس تهران تصریح کرد: با لغو طرح ترافیک شهر شلوغ شده است و این یک واقعیتی است که با آن مواجه هستیم و بازه زمانی مشخصی در این شرایط برای شلوغی شهر نداریم. قطعا وقتی شهر شلوغ است به دلیل اینکه جنس کار ما به نوعی است که ترافیک در آن نقش دارد، زمان رسیدن به محل ماموریت زیاد می‌شود.

رییس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: البته ما نیز برای این مشکل تمهیداتی اندیشیده‌ایم و موتورلانس‌ها در این شرایط به ما کمک بسیاری کرده‌اند و استفاده از این موتورلانس‌ها باعث شده است، زمان رسیدن نیروهای اورژانس به مصدوم تغییر نکند، اما انتقال بیمار و مصدوم به بیمارستان مقداری افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر نیز میانگین زمانی ما ۱۴ تا ۱۶ دقیقه است.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین تماس‌ها با اورژانس درخصوص چه مواردی است، گفت: تماس‌هایی که با اورژانس برقرار می‌شود متنوع است و شامل بیماران قلبی، تنفسی، سکته‌های مغزی و قلبی، تصادفات، تروماهای داخل منزل، افتادن از ارتفاع و کروناست، اما ۲۰ تا ۳۰ درصد ماموریت‌‌های روزانه ما شامل تصادفات ترافیکی می‌شود.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا