سیاسی

ایران ناقض برجام نیست/تحریم جدیدی درراه نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، «فدریکا موگرینی» پس از نشست وزیران امور خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا گفت: این موضوع از دیدگاه ما ناقض توافق هسته ای نیست اما اگر ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باشد لازم است که در نهادهای مربوطه سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد.

موگرینی در عین حال گفت «از ایران انتظار داریم که به تعهدات بین المللی خود عمل کند. » وی با این حال مدعی شد که آزمایش های موشکی هفته گذشته ایران می تواند تنش ها را در منطقه ناآرام خاورمیانه افزایش دهد. 
موگرینی همچنین در خصوص سفر ماه آینده خود به ایران نیز گفت که این سفر روز ۱۶ آوریل انجام می شود. 
وی افزود: با وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این خصوص بحث خواهیم کرد که در چه موضوعات و زمینه ها و بخش هایی تعامل ها را به منظور بازگشت به روابط کامل با ایران از سر بگیریم. 
روسیه پیش از این در روز دوشنبه مخالفت خود را با هر گونه اعمال تحریم علیه ایران در ارتباط با آزمایش های موشکی اعلام کرده بود. 
خبرگزاری فرانسه در پایان این گزارش خاطرنشان کرد که موگرینی امیدوار است که در سفر به ایران بتواند کمک ایران برای حل و فصل بحران سوریه را جلب کند. 
در همین حال ، محمد جواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان روز دوشنبه در گفت وگو با رادیو نیوزیلند تاکید کرد که آزمایش های موشکی ایران در تضاد با توافق هسته ای نیست.
وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه آزمایش های موشکی ایران هیچ تضادی با توافق هسته ای ندارد، گفت: ما تنها بخش ناچیزی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه صرف تجهیزات دفاعی می کنیم.
جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه گذشته در مرحله نهایی رزمایش موشکی «اقتدار ولایت»، موشک های برد بلند نقطه زن قدر 'اچ' و 'اف' را از ارتفاعات البرز شرقی شلیک کرد و این موشکها اهداف از پیش تعیین شده در سواحل 'مکران' را مورد هدف قرار دادند. ظریف تصریح کرد: ما همواره گفته ایم به توسعه ظرفیت های دفاعی خود ادامه می دهیم و این تجهیزات دفاعی ربطی به سلاح هسته ای ندارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا