مدیریت شهری

افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت مترو با حضور ۷۰ شرکت داخلی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درخصوص برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو گفت: در این دوره ۷۰ شرکت داخلی حضور پیدا کرده‌اند و تلاش می‌کنیم جذب توان تولیدکنندگان داخلی و استفاده از دانش دانشگاه‌های کشور را در صنعت مترو مورد استفاده قرار دهیم.

 

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از قطعات عظیم این صنعت توسط صنعت‌گران داخلی تولید می‌شود البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در دنیا هیچ کشوری تولید تمام تجهیزات مترو را به صورت بومی ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درخصوص فعالیت شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: تقریبا از هر سه بخش ریلی قطارها یعنی بخش زیربنایی که مسائل مربوط به ریل و اعتبارات مترو را شامل می‌شود و بحث ساخت ایستگاه‌ها که از مسائل بسیار حیاتی و دانش‌های پیچیده مترو است، در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

نایبی با اشاره به نیاز صنعت متروی کشور در تامین تجهیزات به صورت بومی گفت: در حال حاضر صنعتگرانی که بنا به نیاز به سراغ تامین قطعات خودرو رفته‌اند، با اعلام نیازی که توسط شرکت مترو انجام شده، به سمت صنعت مترو سوق پیدا می‌کنند. قطعا این همکاری به نفع این صنعت‌گران خواهد بود زیرا که صنعت مترو روز به روز در حال گسترش است.

وی با اشاره به راه‌اندازی متروی شهرهای مشهد، شیراز، تبریز ، قم و اصفهان در آینده‌ای نزدیک گفت: قطعا با راه‌اندازی مترو این کلانشهرها، آنها نیز نیازمند حضور صنعتگران در این عرصه خواهند بود. شرکت مترو تهران نیز به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده در صنعت متروی کشور آماده همکاری با صنعتگران داخلی است. قطعا این صنعتگران با شناسایی نیازهای متروی تهران می‌توانند گام به این عرصه بگذارند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران تاکید کرد: اگر قطعات موردنیاز شرکت متروی تهران مطابق استانداردهای موجود توسط صنعت‌گران داخلی تولید شود، متروی تهران نیز اولویت خود را برای عقد قرارداد، صنعتگران داخلی و استفاده از توانمندی‌های داخل کشور قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا