اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

معاون شهردار تهران:شناسایی ۲۰۰ اتوبوس نو در ایران/ تعلل کنیم شهرداری‌ سایر شهرها می‌خرند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی تنها ۲۰۰ اتوبوس در کشور خبر داد و گفت: اگر در خرید آنها تعلل کنیم سایر شهرداری‌ها که در حال رایزنی هستند آنها را می‌خرند.

به گزارش شوراآنلاین، مناف هاشمی صبح امروز در دفاع از لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و افزایش اختیارات مالی شهردار گفت: ما در این دو ماه که از مسئولیت بنده در معاونت حمل و نقل می‌گذرد همکاری تنگاتنگی با کمیسیون حمل و نقل داشتیم اما به دلیل اهمیت این لایحه دو فوریتی و تمرکز بر روی برگزاری جلسات نتوانستیم درخواستی برای حضور در شورا و دیدار با اعضا داشته باشیم.

وی با بیان این که صبح امروز برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران مجمع اتوبوسرانی با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: ما در لایحه پیشنهادی درخواست کردیم که سقف معاملات مالی شهردار تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته باشد تا بتوانیم علاوه بر ایران خودرو با مابقی شرکت‌های خصوصی خودروسازان و در مورد ورود اتوبوس خارجی با کمک بخش خصوصی رایزنی کنیم.

وی  در تشریح ردیف‌های مالی برای تامین اتوبوس گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ردیف مالی داریم و همچنین از محل اعتبارات غیر نقد می‌توانیم در حد اختیارات شهرداری ۷ هزار میلیارد تومان جابجا کنیم و این در حالی است که ما رایزنی را با بانک رفاه برای عاملیت اوراق مشارکت آغاز کردیم که می‌توان از این محل ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر زنده کرد.

مناف هاشمی با بیان این که نکته دیگر این است که در پی توافق شهردار تهران با نوبخت دولت قبول کرده است که ۴۰ درصد قیمت ، ۱۲۰ اتوبوس و ۱۳۰ مینی بوسی که ثبت سفارش کردیم را پرداخت کنند، گفت: ما از همه مسیرها برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم و بعد از یک دوره هفت الی هشت ساله، امسال اراده کردیم که یکهزار اتوبوس داشته باشیم که در فاز اول می‌توانیم ۱۲۰ دستگاه اتوبوس بخریم.

وی با بیان این که باید اعلام کنم که فقط در ۱۱ کارخانه اتوبوس سازی ایران، تنها ۱۲۰ اتوبوس وجود دارد که البته ۸۰ اتوبوس دیگر نیز شناسایی کرده و در حال رایزنی هستیم گفت: امسال فقط در ایران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد که همه شهرداری‌ها در حال رایزنی هستند و اگر تعلل کنیم این اتوبوس‌ها را نیز می‌برند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی به شوخی خطاب به سالاری گفت: اگر سالاری بگذارد که آن نیم طبقه ساخته شود می‌توان ۹۰ درصد اعتبارات دولتی را زنده کرد.

سالاری نیز خطاب به هاشمی گفت: گردن من نیندازید که هاشمی در پاسخ گفت: اتوبوس برای تهران به نیم طبقه می‌ارزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا