اجتماعی و فرهنگی

توضیحات مدیرعامل مترو تهران در خصوص احداث خط ۱۰

علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو) در مراسم بازدید از تونل توسعه شمالی خطوط ۷ و ۱۰ با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران و شهربانو امانی عضو این کمیسیون، اعضای هیئت مدیره شرکت مترو،علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و جمعی از مدیران شرکت مترو صبح امروز در محل کارگاه میدان کتاب برگزار شد، گفت: بعد از تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلی برای پایتخت در انتهای سال ۹۸ و ابلاغ آن طی یک ماه گذشته مقدمات اجرای خط ۱۰ مترو تهران فراهم شده است.

وی افزود: از میان ۴ خط تصویب شده در طرح جامع خط ۱۰ به دلیل پوشش خوبی که در بخش شرق به غرب شمال‌تهران ایجاد می‌کند و نیز به دلیل فرصت های سرمایه گذاری که در مسیر این خط وجود دارد برای ما از اولویت اجرایی بیشتری برخوردار است.

امام عنوان کرد: خط ۱۰ مترو تهران در مجموع از ۶ منطقه شهر تهران عبور می کند که منطقه ۵ و ۲۲ در این میان از مناطقی هستند که با ضعف شدید حمل و نقل ریلی درون شهری برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که این خط از قنات کوثر آغاز می شود، عنوان کرد: در ادامه با عبور از اتوبان شهید بابایی و صدر به سمت نمایشگاه بین المللی تهران ،سعادت آباد، میدان کاج و میدان کتاب سرازیر شده و با عبور از بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به منطقه ۵ رسیده و پس از عبور منطقه ۲۲ به سمت بزرگراه شهید خرازی ادامه مسیرمی دهد. سپس از دریاچه چیتگر به سمت وردآورد می رود که این ایستگاه با خط ۵ تهران – کرج ایستگاه تبادلی است.

وی با بیان این که از۳ نقطه امکان آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ وجود دارد، گفت: یک نقطه ایستگاه وردآورد و نقطه دیگر خیابان پیامبر است. ایستگاه میدان کتاب گزینه سوم است که در حال حاظر دستگاه حفار TBM که برای لاینینگ خط ۷ در نظر گرفته شده بود در همین نقطه قرار دارد.

امام خاطرنشان کرد: این موضوع همراه با دلایل فنی دیگر باعث می شود که بهترین نقطه برای آغاز عملیات اجرای خط ۱۰ میدان کتاب باشد.

وی در پایان گفت: خط ۱۰ مترو تهران به طول ۴۲ کیلومتر ۳۴ ایستگاه دارد که ۷ ایستگاه از این تعداد ایستگاه تبادلی محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا