شورای شهرصفحه اصلی

انتصابات؛ مشکل آزار دهنده حناچی در شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع انتصابات مشکل جدی و آزاردهنده برای حناچی است و این موضوع سبب سوءتفاهم در ساختار شهرداری می‌شود.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی در دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با شهردار تهران اظهار داشت: صبح امروز جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد که پس از آن با حضور شهردار تهران تبدیل به هم‌اندیشی شد.

وی افزود: در جلسه تلفیق مصارف حوزه فرهنگی و اجتماعی به بحث گذاشته شد و دوستان نظراتی نسبت به لایحه بودجه داشتند. تغییراتی در کمیسیون تلفیق مطرح شده بود که اعضا در جلسه در این زمینه به توافق رسیدند و امروز در صحن شورا اقداماتی در این راستا صورت می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار تهران نیز در میان جلسه حضور یافتند و یکی از مباحثی که مطرح شد این بود که با توجه به افزایش قیمت املاک و سایر حوزه‌ها اختیارات شهردار در امضای قراردادها برای مسائل اجرایی سقفش کم شده است که این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هاشمی بیان داشت: برای رفع این مشکل دو مسأله مطرح شد؛ یکی اصلاح مصوبه در صحن و دیگری ارائه لایحه دو فوریتی که سرانجام ارسال لایحه دو فوریتی تأیید شد و امروز اگر فرصت شود، لایحه شهرداری اعلام وصول خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه هم‌اندیشی امروز مسأله انتصابات بود که این موضوع همیشه یک رنجشی بین اعضا و شهردار ایجاد می‌کند. اعضای شورا نظراتشان را در این راستا اعلام کردند و شهردار هم پاسخ داد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: حناچی در این جلسه اعلا کرد که موضوع انتصابات مشکل جدی من است و زمانی که می‌خواهم انتصابی انجام دهم این موضوع من را آزار می‌دهد.

هاشمی افزود: مدیران شهرداری تعدادشان زیاد است و لازم است که گاهی انتصابات انجام گیرد. حناچی از اعضای شورا درخواست همراهی داشت و اعضای شورای نیز از شهردار خواستند به نظراتشان توجه شود.

وی گفت: همیشه ۲۱ عضو شورا در مورد هر انتصابی نظراتی دارند و بر اساس اطلاع از مدیر قبلی و جدید نظراتشان را اعلام می‌کنند که برخی از این نظرات مورد قبول واقع می‌شود و برخی از آنها نه و یا نظرات اهم و فل‌اهم می‌شود.

رئیس شورای شهر اظهار داشت: موضوع انتصابات سبب سوءتفاهم در ساختار شهرداری می‌شود که تعامل بیشتری را بین اعضای شورا و شهرداری لازم دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع بودجه در جلسه امروز نهایی می‌شود، گفت: تلاشمان این است که این مسأله امروز نهایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا