شورای شهرصفحه اصلی

موافقت شورا با واگذاری ۴۴ قطعه زمین به آموزش‌و‌پرورش

رئیس شورای شهر تهران گفت: دولت،‌ آموزش‌و‌پرورش و شهرداری تهران باید نسبت به ایجاد مدارس ایمن حساسیت بیشتری به خرج دهند.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره ناایمنی ساختمان‌های دولتی در تهران اظهار داشت: بررسی مساله ایمنی در ساختمان‌های با تعداد طبقات کم که عمدتا مدارس،‌ ساختمان‌های اداری و مسکونی هستند، براساس آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۲۸۰۰) انجام می‌شود و ساختمان‌هایی که قبل از ابلاغ این آیین‌نامه ساخته شده‌اند، باید خودشان را با این آیین‌نامه مقایسه کنند.

او ادامه داد: ساختمان‌های قدیمی که مطابق با این آیین‌نامه ساخته نشده باشند،‌ خود به خود از نظر قانون ناایمن شناخته می‌شوند و تعداد این ساختمان‌ها نیز در تهران زیاد است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ناایمن بودن بسیاری از ساختمان‌های آموزش‌و‌پرورش گفت: در شهر تهران در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان‌های آموزش‌و‌پرورش قدیمی هستند و عمدتا استاندارد ۲۸۰۰ را پاس نمی‌کنند و ناایمن هستند. از نظر سرمایه‌گذاری از سوی دولت، ‌شهرداری و آموزش‌و‌پرورش در شهر تهران خوب عمل نشده است.

هاشمی با بیان اینکه توجه دولت به شهرهای کوچک باعث غفلت از وضعیت ایمنی ساختمان‌های مدارس شهر تهران شده است، افزود: اقدام دولت برای رسیدگی به وضعیت شهرهای دیگر،‌ باعث شده است که وضع مدارس در شهرهای کوچک بهتر از تهران باشد و بودجه درستی برای تهران قائل نشده‌اند.

او ادامه داد: وضعیت مدارس اقماری اطراف پایتخت از خود شهر تهران بهتر است، از طرفی در شهر تهران نیز در طی سی سال گذشته در بعد ورزشی،‌ فرهنگی، مساجد و حسینه‌ها هزینه شده،‌ اما متاسفانه در حوزه مدارس هزینه نشده است.

هاشمی گفت: در جلسات شورای آموزش‌‌و‌پرورش که حضور پیدا می‌کنم، این مساله کاملا مشهود است که تهران از فقر فضاهای آموزشی ایمن رنج می‌برد و باید فکری برای این مساله کنیم.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: دولت،‌ آموزش‌و‌پرورش و شهرداری تهران باید نسبت به ایجاد مدارس ایمن حساسیت بیشتری به خرج دهد.

او در واکنش به اظهارات استاندار تهران مبنی بر لزوم واگذاری ۴۴ قطعه زمین در سطح مناطق ۲۲ گانه برای ساخت مدارس جدید از سوی شهرداری گفت: مخالف این اقدام نیستیم و اگر واقعا قدرت ساخت آنها وجود داشته باشد، حتما همکاری می‌کنیم تا این زمین‌ها در اختیار آموزش‌و‌پرورش قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا