شورای شهر

مالک پلاسکو باید به شهرداری عوارض پرداخت کند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری برای صدور پروانه ساختمان پلاسکو نیاز به اطلاعات جامع دارد،‌ گفت: مالک پلاسکو باید به شهرداری عوارض پرداخت کند.

به گزارش شوراآنلاین، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر در تذکری به شهرداری، اظهار داشت: بعد از گذشت سه سال از حادثه پلاسکو و وعده‌هایی که برای ساختن مجدد آن داده شد، متاسفانه هنوز اتفاقی نیفتاده است تا شاهد احداث ساختمانی مبتنی بر همه استانداردهای ایمنی، شهرسازی و معماری باشیم.

وی افزود: هر چند که مدیریت شهری تهران کارنامه قابل قبولی در این راستا داشته و شورای شهر و شهرداری حداکثر همکاری را برای اینکه پرونده پلاسکو به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی برود، انجام داده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری منطقه ۱۲ علی‌رغم اینکه هنوز نقشه‌های کامل مربوط به این ساختمان از سوی مالک پروژه ارائه نشده، برای فرایند گودبرداری و مقاوم‌سازی جداره‌های گود اجازه داده است.

سالاری بیان داشت:‌ این ساختمان نباید بیش از این بدون مجوز ساخته شود چرا که قرار بود همه اصول شهرسازی و معماری در ساخت جدید پلاسکو رعایت شود. متاسفانه تاکنون ساخت و ساز در پلاسکو بدون پروانه پیش رفته است.

وی گفت: هنوز اطلاعات لازم از جمله اطلاعات مربوط به حقوق مکتسبه این ملک از سوی مالک پروژه به شهرداری ارائه نشده است. و این موضوع در حالی بود که شهرداری تهران قصوری نداشته و مکاتبات زیادی برای مشخص شدن قضیه انجام داده است.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد:‌ اظهارات مالک پلاسکو مبنی بر عدم پرداخت عوارض به شهرداری مورد توجه است. باید به این موضوع اهمیت داد که پرداخت عوارض جزو تعهدات مالک پروژه است و اگر قانون اجازه دهد شورای شهر در این زمینه تخفیفاتی خواهد داد ولی تا جایی که ما بررسی کردیم بر اساس رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری شورای شهر امکان بخشودگی عوارض را ندارد.

سالاری گفت: تنها در صورتی شورای شهر می‌تواند عوارض را ببخشد که راهکار قانونی جدیدی ارائه شود. در حال حاضر احداث ساختمان جدید پلاسکو چندان پیش نمی‌رود و صرفا در طبقات تحتانی اقدامات مقاوم سازی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: شهرداری برای صدور پروانه باید اطلاعات جامعی داشته باشد که در آخرین جلسه کمیسیون شهرسازی با بنیاد مستضعفان قرار شد اطلاعات ارائه شود که امید داریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد تا سرعت در احداث ساختمان انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا