مدیریت شهری

شهردار منطقه یک: سازه های شهری باید با هویت شهرها سازگار باشند/ باید از کمپین نما برای رسیدن به نقطه ایده آل کمک بگیریم

شهردار منطقه یک تهران گفت: معماری و سازه های شهری باید با اقلیم و هویت شهرها سازگار باشد.

به گزارش شوراآنلاین، حمید موسوی با تمجید از برگزار کنندگان کمپین نما گفت: علیرغم اینکه شهرداری سال ها از موضوع نما غافل شده بود، خوشبختانه طی سال های اخیر این موضوع مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که نما جزئی از معماری است و باید همگام با پلان پیش برود و متاسفانه امروزه فقط یک وجه نمای ساختمان طراحی می شود و  توجهی به سه وجه دیگر آن نداریم که متاسفانه ظاهر خوشایندی برای شهر ندارد.

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه با اشاره به تصویب لایحه نما در شورای شهر تهران گفت: اگرچه در دوره جدید مدیریت شهری اتفاقات خوبی در موضوع نماهای شهری افتاده اما هنوز مسیر طولانی برای رسیدن به ایده آل ها داریم و باید از سلایق شهروندان، دانش متخصصین و البته جریان رسانه ای و کمپین هایی مشابه با کمپین نما در این مسیر کمک بگیریم.

موسوی گفت: بسیاری از نماها بویژه نمای ساختمان های بلند مرتبه در آتش سوزی ها غیر قابل نفوذ هستند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در کمیته بناهای شاخص معاون سازمان آتش نشانی برای بررسی مشکل حضورداشته باشد.

شهردار منطقه یک در پایان خاطرنشان کرد: ما نماهای زیبایی در سطح شهر داریم اما هماهنگی و انسجام بصری بین انها وجود ندارد و باید طراحان این موضوع را مد نظر قرار دهند. متاسفانه در بسیاری مواقع معماران تحت تاثیر اقتصاد بازار کاملا در جهت منافع سازنده حرکت می کنند و هر آنچه سازنده می گوید را دیکته می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا