شورای شهر

لزوم انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم اجرای تبصره ۱ و ۲ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه جهت این امر تاکید کرد.

به گزارش شوراآنلاین، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری گفت :پژوهش کلید دانائی و راهگشای حل مسائل و مشکلات با کمترین خطا و هزینه است، و اداره مطلوب و بهینه شهر و کشور بدون توجه به یافته های پژوهشی و دستاوردهای مطالعات داخلی و بین المللی مطمئناً دستاوردی جز اتلاف منابع عمومی و بر باد دادن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نخواهد داشت.

وی افزود: برای اداره مطلوب کلانشهر تهران که از محلات و مناطق متعدد، متفاوت،متنوع و باسطح توسعه ناهمگون برخورداراست ما نیازمند به شناخت دقیق مسائل در برش محله از طریق مطالعه و پژوهش از یک سو و استفاده از مشارکت و تجربه شورایاران و سازمانهای مردم نهاد فعال در سطح محله برای حل مشکلات و مسائل محله هستیم.

فراهانی تاکید کرد: امری که خوشبختانه در سال ۱۳۸۷ مورد توجه همکارانمان در شورا قرار گرفته و بر همین اساس در مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه جهت این امر شاهد توجه شورای شهر به این مساله هستیم.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان شد: بر اساس تبصره ۱ این مصوبه شهرداری تهران موظف است هر دو سال یک‌بار نسبت به پژوهش در حوزه‌های زیر اقدام و نتایج آن را در برنامه‌ریزی سالانه خود و در جهت افزایش کیفیت زندگی شهری و توسعه شاخص‌های انسانی و اجتماعی لحاظ نماید.

وی ادامه داد: مطالعه و سنجش نگرش‌ها، باورها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان تهرانی، سنجش و ارزیابی سرمایه اجتماعی در شهر تهران، مطالعه و بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی در شهر تهران به‌منظور حفظ و ارتقای سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، مطالعه و بررسی نوع و میزان آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی ازجمله خشونت و عوامل تأثیرگذار بر آن در شهر تهران و ارزیابی رضایتمندی عمومی و تغییرات آن در اثر عملکرد مدیریت شهری از دیگر موارد است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به تبصره ۲ این مصوبه اظهار کرد: همچنین در تبصره ۲ این مصوبه به دلیل تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و نیز تفاوت آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی در مناطق و محلات مختلف شهر تهران، مطالعات، بررسی‌ها و سنجش‌های موضوع تبصره یکم این مصوبه (در صورت نیاز و با توجه به خصوصیات موضوع) باید به‌گونه‌ای انجام شود که بیانگر شاخص‌های مورد‌نظر در محله‌های مختلف تهران باشد.

فراهانی گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است،تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم گردد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره لزوم اجرای «تبصره ۱ و ۲ مصوبه الزام شهرداری تهران به انجام پژوهش‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار در بودجه‌های سالانه جهت این امر» تذکر می دهم.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی ،شهردار محترم تهران به مطالعات کاربردی و مساله محور در برش محلی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان معزز تهرانی شاهد کاربست یافته های پژوهشی در بهبود مدیریت و اداره شهر باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا