شورای شهرصفحه اصلی

مجید فراهانی تذکر داد: لزوم توجه به ایمنی شهروندان در پروژه ها و اقدامات اجرائی شهرداری تهران

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به ” لزوم توجه به ایمنی شهروندان در پروژه ها و اقدامات اجرائی شهرداری تهران” تاکید کرد.

به گزارش شوراآنلاین، مجید فراهانی در جریان صد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اهمیتِ توجه به ایمنی شهروندان در انجام پروژه های شهری گفت: متاسفانه روز گذشته سقوط جرثقیل موجب مرگ دو نفر از همشهریان عزیزمان شد، این ضایعه دلخراش را به خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض می کنم، از حادثه پیش آمده متاثر و از شهرداری تهران گلایه مندم!

وی افزود: علی رغم دو تذکر اینجانب در ۱۸ تیرماه و ۱۷ شهریورماه سال‌جاری در خصوص «لزوم توجه به ایمنی بوستان‌ها، پارک‌های محلی و فراهم‌آوردن زمینه حضور امن و ایمن خانواده‌ها » باز هم بی توجهی به ایمنی زمینه ساز تکرار این حوادث و داغدار شدن خانواده هایی برای عزیزانشان شد، حال آنکه در صورت توجه جدی به مساله ایمنی امروز ما شاهد این حادثه نبودیم.

فراهانی تاکید کرد: بدون شک غفلت از ایمنی و سلامت شهروندان نابخشودنی است و لازم است ضمن روشن شدن ابعاد این حادثه، ابراز همدردی و دلجوئی از خانواده های داغدار، با افرادی که سهل انگاری، قصور و بی توجهی آنها زمینه ساز این حادثه شده است برخورد جدی شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اضافه کرد: بر همین اساس و با عنایت به اهمیت فراهم کردن فضایی امن و ایمن برای شهروندان معزز تهرانی در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « لزوم توجه به ایمنی شهروندان در پروژه ها و اقدامات اجرائی شهرداری تهران » برای بار سوم به شهرداری تهران تذکر می دهم. لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا دیگر شاهد چنین حادثه هایی که علتش را می توان در کوتاهی و کم کاری ، ضعف نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران توسط واحدهای اجرایی شهرداری دانست نباشیم.همچنین ضروری است با شناسایی نقاط حادثه خیز در فضاهای عمومی شهری از بروز هر گونه حادثه با اقدامات و تمهیدات جلوگیری به عمل آید .

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی ،شهردار محترم تهران شاهد ارتقاء ایمنی و فراهم آمدن زمینه های اجرای کامل برنامه های شهر ایمن در تهران باشیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: نیازی به مذاکره با آمریکا در هیچ عرصه‌ای نداریم.

    آقای خاتمی،
    برای رفع تحریمها ناچار به مذاکره‌ایم زیرا عنقریب مردم که چهل سال استبداد جانشان را به لب رسانده در اثر سختی معیشت شورش کنند و فاجعه‌ای اسفبارتر از سال ۵۷ سرمان بیاوردند.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا