اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران: مقاومت‌هایی در برابر اعلام واقعی حقوق مدیران وجود دارد اما بازدارنده نیست

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: ممکن است مقاومت‌هایی در برابر اعلام واقعی حقوق مدیران وجود داشته باشد،‌ اما این مقاومت‌ها بازدارنده نیست.

به گزارش شوراآنلاین، حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران درخصوص تذکر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر بی‌عدالتی در صدور احکام بازنشستگی کارکنان شهرداری، گفت: شهرداری تهران با داشتن ۶۵ هزار کارمند خانواده بزرگی است که مبنا و رویه‌های خاصی برای انجام امور منابع انسانی در آن وجود دارد که این فرآیندها به صورت مداوم نیازمند بازنگری و ارزیابی هستند.

اختصاص بودجه برای بازنشستگی خودخواسته و پیش از موعد در سال ۹۹

او ادامه داد: در برخی از رویه‌ها ممکن است نیاز به تغییراتی باشد که تذکر اعضای شورای شهر می‌تواند در تسریع این روند موثر باشد. در همین راستا، بنا داریم تا آمار بازنشستگان را دوباره به روزرسانی کنیم.

سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران تصریح کرد: آمار دقیق و به روز از وضعیت نیروی انسانی می‌تواند، راهنمای خوبی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌‌ها برای مدیران شهری باشد.

مظاهریان با اشاره به سیاست‌های شهرداری تهران در خصوص سن بازنشستگی کارکنان تصریح کرد: بر اساس مقررات استخدامی کل کشور، افراد بنا به مسئولیت، تحصیلات و شغلی که در آن مشغول به خدمت هستند، با دوره خدمتی بین ۳۰ تا ۳۵ سال می‌توانند تقاضای بازنشستگی خود را ارائه کنند؛ البته بازنشستگی افراد مستلزم پرداخت پاداش پایان خدمت و هزینه‌های قانونی نیز است.

سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران مناسب‌سازی و متناسب‌سازی تعداد نیروی انسانی در شهرداری تهران را یکی از اولویت‌های برنامه سوم توسعه شهر دانست و گفت: در سال‌های اجرای برنامه سوم توسعه شهر تهران با استفاده از روش‌های انگیزشی مانند بازنشستگی پیش از موعد، بازخرید، جابجایی به بخش‌های پیمانکاری و روش‌های دیگر، تلاش می‌شود تا بخشی از نیروی انسانی شهرداری کاسته شود.

مظاهریان توجه به بازنشستگی پیش از موعد و بازنشستگی خودخواسته را راهکار مهمی برای کاهش نیروی انسانی شهرداری دانست و تصریح کرد: در همین راستا برای سال آینده بودجه‌ای برای بازنشستگی‌های خود خواسته و بعضاً پیش از موعد در نظر گرفته می‌شود.

مطالبات کارکنان مترو در حال پرداخت است

او در پاسخ به سوال دیگری درخصوص پرداخت حقوق معوقه کارکنان متروی خط ۶ اظهار داشت: واقعیت این است که میزان مطالبات و معوقات کارکنان مترو عدد بزرگی نیست و بخشی از این مطالبات نیز تاکنون پرداخت شده است.

به گفته مظاهریان، فرآیند تسویه معوقات و مطالبات این کارکنان نیز به صورت مستمر در حال انجام است و امیدواریم به زودی به پایان برسد.

مظاهریان درپاسخ به این سوال که بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت همچنان با ملاحظه‌‌کاری و ابهام روبروست و در آخرین به‌روز رسانی اطلاعات در این سایت که مربوط به کیوسک‌های مطبوعاتی و گل‌وگیاه بود نیز تنها به فهرست کیوسک‌ها بسنده شده است، ‌گفت: در خصوص موضوع شفافیت باید به صورت پلکانی و مرحله به مرحله کار را توسعه داد، در حال حاضر همین که می‌دانیم چه تعداد کیوسک مطبوعاتی و گل‌و‌گیاه داریم، خوب است اما کافی نیست و این اطلاعات باید به صورت مداوم به‌روز شود.

او ادامه داد: تهران، شهری با گستردگی هفتاد هزار هکتار است و مدیران شهری نیز خواستار آن هستند که شفافیت در همه سطوح آن اتفاق بیفتد و امیدواریم در ماه‌های آینده اطلاعات دقیق‌تری منتشر شود.

می‌پذیریم که اطلاعات را باید شفاف‌تر ارائه دهیم

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران جزء دستگاه‌های دولتی و خدمات عمومی پیشرو‌ در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است، تصریح کرد: می‌پذیریم که باید اطلاعات را شفاف‌تر ارائه دهیم، اما این امر فرآیندهای مشخصی دارد که به مرور باید تکمیل شود.

او در پاسخ به این سوال که سخنگوی شورای شهر اعلام کرده، در برخی سطوح شهرداری مقاومت‌هایی نسبت به اعلام حقوق مدیران در سامانه شفافیت وجود دارد، اظهار داشت: ممکن است مقاومت‌هایی وجود داشته باشد،‌ اما این مقاومت‌ها بازدارنده نیست و این کار با فراهم شدن زیرساخت‌های آن در بازه زمانی مشخصی اتفاق می‌افتد.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا