مدیریت شهری

اتفاق خوب در منطقه ۴؛ جمع آوری زباله گردها و کتفی ها از شمال شرق پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار از جمع آوری زباله گردها در سطح منطقه خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا روزانه بیست نفر از کتفی ها و زباله گردها از سطح معابر جمع آوری می شوند.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، حمیدرضا رشیدی فرخی در این باره گفت: امروزه زباله به عنوان طلای کثیف در کلان‌شهر تهران به وفور یافت می‌شود و متاسفانه به دلیل نبود مدیریت مناسب پسماند در گذشته مافیاها و سودجویان بسیاری را شکل داده که مشکلات عدیده ای را برای شهر ایجاد کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این مشکلات و معضلات در مدیریت شهری وجود افراد کتفی کولی ها و زباله گردها بوده که در طی شب ها و گاهی حتی در طول روز مشغول جمع آوری و پاره کردن کیسه های زباله و جمع آوری آنهاهستند؛ این افراد گاهی به صورت گونی بر دوش و گاهی به همراه چرخ دستی ها در جستجوی زباله هستند.

فرخی افزود: این افراد با جست و جو در زباله ها، اقلام مورد نیاز خود را از مخازن جدا کرده و پس از پر شدن کیسه هایی که بر روی کتف یا چرخ دستی های آنها قرار دارد، با مراجعه به مراکز غیرمجاز جمع آوری ضایعات آنها را به فروش رسانده تا هزینه زندگی خود و خانواده شان را تأمین کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به پیام های مردمی سامانه ۱۳۷ و نارضایتی شهروندان از این افراد در این رابطه گفت: در راستای ساماندهی مدیریت پسماند و برنامه‌های شهرداری در این خصوص این منطقه روزانه به طور میانگین ۲۰ نفر از این افراد را جمع آوری می کند.

فرخی در خصوص شیوه صحیح جمع آوری زباله در شهر گفت: امروزه مدیریت شهری جمع آوری زباله و پسماندها را از دو طریق اپلیکیشن بهماند و خودروهای ملودی انجام داده که سهولت و بهداشتی بودن کار رضایت خاطر بالای شهروندان را موجب شده است.

وی در پایان گفت: این طرح همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندان شمال شرق تهران کتفی کولی ها و افراد زباله گرد را کم و کمتر مشاهده خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا