شورای شهر

نژادبهرام: نمای ساختمان متعلق به فضای عمومی شهر و جزء حقوق شهروندی است

رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نما متعلق به فضای عمومی شهر و جزء حقوق شهروندی است گفت: اجازه نداریم با بهره گیری از امتیاز مالکیت، نمای عمومی شهر را به هر شکلی که می خواهیم درآوریم.

به گزارش شوراآنلاین، زهرا نژادبهرام در همایش کمپین نما، هویت شهر ما با تاکید بر این نکته که فضاهای عمومی شهر متعلق به همه شهروندان است، گفت: ما نمی توانیم با بهره گیری از امتیاز مالکیت، نمای عمومی شهر را به هر شکلی که می خواهیم درآوریم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، ادامه داد: نما متعلق به فضای عمومی شهر و جزء حقوق شهروندی است لذا باید پیرو چارچوب و ظرفیت حقوق شهروندی باشد در غیر این صورت، رویکرد ما هم تغییر می کند. از دیگرسو، نما یک اثر هنریست که باید از آن مراقبت و به آن توجه کرد و به آن اجازه تبلور داد.

نژادبهرام در ادامه افزود: اثر هنری که در نما شکل می گیرد حاصل خلاقیت مشترک مالک و طراح است که فرصتی را برای جامعه در سطوح زندگی شهری فراهم می کند. با این اوصاف لازم نیست که برای دیدن هنر، حتما به موزه یا سینما برویم و این گونه است که می توانیم باورها و هویت خود را در کنار معماری و هنر، در محل زیست و سکونتمان به نمایش بگذاریم.

رییس کمیته شهر سازی شورا خاطر نشان ساخت: همه این موارد باعث می شود نسبت به نما توجه بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه یاد آور شد: از اوایل سال ۹۰، مدیریت شهری به این جمع بندی رسید که با توجه به آشفتگی حوزه نما و اینکه قادر نیستیم نمایی را به عنوان هویت معماری بعد از انقلاب معرفی کنیم، کمیته های نما در مناطق مختلف شهر تهران شکل بگیرد که البته کارکرد آن محدود بود، اما به تدریج جای خود را باز کرد تا جایی که در سال گذشته کمیته های نما، با مصوبه ای در شورای شهر، برای انجام اقدامات موثر سندیت قانونی پیدا کردند. به این صورت که کمیته های نما در تمامی مناطق به عنوان بخشی از ساختار اجرایی مدیریت شهری مورد پذیرش قرار گرفته است.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: امروز اعضای کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، نماینده هایی را در کمیته های نما دارند و ویژگی این کمیته های نما در دوره های جدید، حضور اساتید، کارشناسان و افراد متخصص است.

نژادبهرام در ادامه گفت: تلاش مدیریت شهری ایجاد نوعی هارمونی و هماهنگی میان ارائه نماهای مختلف عمومی در سطح شهر تهران است و هم اکنون تلاش بر استقبال و استفاده از طرح های پیشنهادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا