اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

تکرار عرضه مانتو‌های جلوباز در نمایشگاه «زنان و تولید ملی» / مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران: این پوشاک خانگی هستند!

شهرداری تهران در نمایشگاه زنان و تولید ملی اقدام به فروش مانتوهای بدن نما و جلو باز کرده است.

به گزارش شوراآنلاین، همین پارسال بود که شهرداری تهران نمایشگاه زنان و تولید ملی را با بنر جنجالی حذف رنگ مشکی و شعار «زنان چهره شهر را تغییر می دهند» برگزار کرد.

گزارش باشگا

حالا یک سال از آن ماجرا گذشته و برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی این بار مصادف با ایام سوگواری ماه محرم شده است، و بر خلاف نقشه ای که مدیریت شهری در سال گذشته برای حذف رنگ مشکی از پوشش زنان کشیده بود، امسال به خاطر همزمانی برگزاری این نمایشگاه با ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء رنگ غالب پوشاک این نمایشگاه به خاطر افزایش تقاضا مشکی شده است.

ظهور و عرضه مانتوهای خانگی در نمایشگاه زنان و تولید ملی

البته نه قرار هست و نه پسندیده هست که  در این نمایشگاه فقط پوشاک متناسب با ایام عزاداری عرضه شود، اما قرار هم نیست که برای فروش پوشاکی که پرده های عفاف و حجاب را از میان بر می‎چینند، ممنوعیت ایجاد نشود.

اگرچه بخشی از پوشاک عرضه شده در این نمایشگاه متناسب با تقاضای فرهنگ عمومی مردم و در راستای حفظ حیا و حجاب بانوان ایرانی طراحی شده است، اما بخشی دیگر از پوشاکی که در این نمایشگاه عرضه می شود، در راستای تحمیل فرهنگ برهنگی و به نمایش گذاشتن اندام زنان است.

ظهور و عرضه مانتوهای خانگی در نمایشگاه زنان و تولید ملی

زهرا بهروز آذر مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه ما در حال آماده سازی شهر برای ایام عزادرای محرم هستیم، گفت: فقط پوشاکی را عرصه می کنیم که با ضوابط اسلامی سازگار باشد و اجازه فروش هر نوعه پوشاکی را نمی دهیم.

او در خصوص فروش علنی مانتوهای جلو باز و آستین کوتاه در این نمایشگاه اظهار کرد: تا آنجایی که همکاران ما مشاهده کرده اند به این گونه موارد تذکر داده شده است.

بهروز آذر تصریح کرد: اما بخش دیگری از پوشاک زنانه هستند که مصرف خانگی دارند و در منزل استفاده می شوند و ما برای فروش این دسته از پوشاک ممنوعیتی نداریم.

با قدم زدن در میان غرفه های نمایشگاه زنان و تولید ملی به مانتوهایی جلو باز و نامتعارف برخورد می کنیم که به طور علنی در معرض فروش گذاشته شده اند واحتمالا علت عدم جمع آوری این مانتوها از سطح نمایشگاه تشخیص مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران مبنی بر مصرف خانگی آنها بوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا