اجتماعی و فرهنگی

دختر دانش آموز تهرانی چرا خودش را حلق آویز کرد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ۵ ماه پیش محمدپارسا یلی‌نژاد دانش‌آموز منضبط و درسخوان کرمانشاهی در سرویس بهداشتی مدرسه به زندگی خود پایان داد؛ مرگ این دانش‌آموز برای همکلاسی‌ها و کادر مدرسه قابل باور نبود چرا که پارسا را دانش‌آموز درسخوان و خوبی می‌دانستند.

هر چند که دلیل این اقدام محمدپارسا پارسا، مشکلات و مسائل خانوادگی ذکر شد اما خاطره تلخی را در اذهان همکلاسی‌هایش حک کرد و زنگ خطری را در لزوم حضور مشاور فعال در مدارس گوشزد کرد.

و باز هم این روایت تکرار شده است و این بار یک دانش‌آموز دختر دبیرستانی که ۱۶ سال سن داشت و در منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران و در یکی از مدارس فرزانگان تحصیل می‌کرد، پس از حضور در آخرین امتحان خردادماه در مدرسه به زندگی خود پایان داد.

این دانش‌آموز پس از آخرین امتحان با دیگر هم ‌کلاسی‌ها و معلمان خود عکس یادگاری گرفت و پس از مدت زمانی کوتاه در سرویس بهداشتی مدرسه خود را حلق‌آویز کرد.

از این دانش‌آموز یک دست نوشته باقی مانده است که ظاهراً مطالبی در آن ذکر شده که نشان از داشتن یأس فلسفی او بوده و حکایت از پیگیری و ارتباط با فرقه‌های مختلفی داشته است.

در این متن از انگیزه این اقدام و اینکه شخص خاصی و یا خانواده خود را مسئول این اقدام بداند، اشاره‌ای نشده است و پلیس مشغول تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

به نظر می‌رسد که آموزش و پرورش با همکاری انجمن‌ اولیا و مربیان و نهادهای مرتبط باید به صحنه بیایند و ریشه‌یابی این موضوع را در دستور کار قرار دهند؛ آنچه مسلم است «پرورش» در آموزش و پرورش نباید مورد غفلت قرار گیرد و «تربیت» باید به جایگاه والای خود برگردد؛ چرا که خلأ آن در خانه و مدرسه، به حوادث تلخی چون پایان دادن به زندگی می‌انجامد.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا