شورای شهرصفحه اصلی

بررسی اجاره‌های ۳۰ میلیون تومانی پیاده‌رو خیابان سی‌تیر روی میز شورای شهر تهران

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره اینکه ماهیانه مبلغ ۳۰ میلیون تومان به‌عنوان اجاره از غرفه‌داران بابت اختصاص ۲ تا ۳ متر از پیاده‌رو خیابان سی تیر دریافت می‌شود از بررسی این قرارادادها در شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، حسن خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه تمام قراردادهای شهرداری تهران در بخش‌های مختلف باید بر اساس ضوابط و قوانین باشد، اظهار کرد: شهرداری مناطق بدون برگزاری مناقصه نمی‌توانند با پیمانکاران قرارداد ببنند و این کار یک تخلف است.

وی تصریح کرد: شورای پنجم تهران از ابتدای فعالیتش، بارها بر موضوع شفافیت تأکید داشته است و در این راستا نیز سامانه شفایت را راه‌اندازی کرده است و طبق مصوبه شورای شهر تهران تمامی قراردادها باید بر روی سامانه شفایت بارگذاری شود.

خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران به عنوان ناظر می‌تواند بر تمامی امور شهرداری تهران نظارت داشته باشد و در صورت تخلف برخورد کند و این موضوع از سیاست‌های شورا است و در واقع منافع شهروندان برای شورای شهر تهران اهمیت دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر تهران از قرارداد‌های نجومی پیمانکار پروژه خیابان سی‌تیر با غرفه‌داران مطلع است، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم!

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر ماهیانه مبلغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به عنوان اجاره از غرفه‌داران بابت اختصاص ۲ تا ۳ متر از پیاده‌رو خیابان سی تیر دریافت می‌شود و چرا شورا تا به امروز شورای شهر تهران به این مسئله ورودی نداشته است، تصریح کرد: به‌زودی این موضوع در شورا پیگیری خواهیم کرد.

خلیل‌آبادی یادآور شد: در همین زمینه بررسی‌های لازم انجام و توضیحات ارائه خواهد شد و در صورت تخلف بر افراد برخورد می‌شود.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا