سیاسیصفحه اصلی

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که برگزاری انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است.

به گزارش شوراآانلاین،ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره قانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: سازمان بازرسی کل کشور چندین بار غیرقانونی بودن این انتخابات را اعلام کرده و برهمین اساس نامه‌هایی را به سران سه قوا و وزارت کشور ارسال کرده است.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به دیوان عدالت اداری هم موضوع غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها را متذکر شده  و تقاضای توقف این انتخابات را کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید منتظر ماند تا قانونی بودن یا غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها از سوی نهادهای ذی‌صلاح یعنی سازمان بازرسی کل کشور، وزارت کشور و قوای سه‌گانه اعلام شود.

ابوترابی گفت: بنده معتقدم که انتخابات نیازمند سازوکار، بودجه و ساختار خاصی است به همین دلیل باید این روند به صورت قانونی بررسی شود این در حالی است که استفساریه انتخابات شورایاری‌ها هم در مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد که نشان‌دهنده آن است که نظر مجلس عدم برگزاری این انتخابات است.

وی افزود: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها خلاف قانون است این در حالی است که تا پیش از سال ۶۷ موضوع شورایاری‌ها در قانون وجود داشته است اما در قانون بعدی تمامی شوراهای منطقه و شورایاری‌ها را کنار گذاشته و شوراهای شهر و روستا را مطرح کردند و برهمین اساس نباید به قانون قبلی بازگشت و اگر این کار صورت پذیرد از نظر حقوقی دچار مشکل بوده و ایراد دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند صلاحیت نامزدهای شورایاری‌ها به هیچ وجه مشخص نیست و ممکن است که  یک محکوم با سابقه امنیتی و قضایی بالا در این انتخابات رأی لازم را بیاورد. ضمن اینکه آن فرد می‌تواند بودجه و مکان خاصی را بعد از اینکه عضو شورایاری شد در اختیار بگیرد.

ابوترابی گفت: اگر قانون اصلاح شود انتخابات شورایاری‌ها قانونی است ولی تا زمانی که این موضوع حل و فصل نشود برگزاری انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است و وقتی نظر مجلس در روند برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با رأی منفی نمایندگان به استفساریه ارسالی به مجلس مشخص است نشان‌دهنده آن است که نیازی به انتخابات شورایاری‌ها نیست.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا