سیاسی

شروط استاندار تهران برای موافقت با اجرای طرح ترافیک در تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، محمدحسین مقیمی در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمل و نقل و ترافیک موضع مهمی در شهر تهران است چرا که ترافیک موجب شده است وقت زیادی از مردم گرفته شود و یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین است.

وی ادامه داد: از رئیس‌جمهور، وزرا، مدیران و معاونان همه به نوعی بحث حمل و نقل و ترافیک را به عنوان یک معضل جدی مطرح می‌کنند و باید کارهای زیرساختی و برنامه‌‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

مقیمی گفت: کارشناسان درصد بالایی از مشکلات ترافیکی را به دلیل نحوه رانندگی و تخلفات می‌دانند؛ بنابراین باید فرهنگ ترافیکی در استان تهران اصلاح شود و باید کارهای متعددی صورت بگیرد تا ترافیک موجود برطرف شود.

وی افزود: نحوه رانندگی بعضی از همشهریان در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نیز موجب افزایش ترافیک می‌شود که این مشکل با اصلاح فرهنگ ترافیکی حل می‌‌شود.

مقیمی به استفاده بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: خیلی از مسیرها را می‌توان پیاده و یا حتی با دوچرخه طی کرد ولی از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: اگر اصلاح فرهنگ ترافیکی در کنار اقدامات زیرساختی دیگر صورت بگیرد قطعا ۲۰ تا ۳۰ درصد ترافیک تهران کاهش خواهد یافت.

مقیمی به تشکیل ستاد نوروزی اشاره کرد و گفت: مردم در هنگام سفرهای نوروزی به دنبال امنیت و ایمنی در منازل خود هستند و این خواسته آنها از طریق نیروی انتظامی برآورده می‌شود که تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه خطاهای انسانی در بروز تصادفات نقش عمده‌ای را داشته است گفت: قطعا جاده‌های ما نیز دارای مشکلاتی است که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی بیان داشت: برای سفرهای نوروزی باید از طریق صدا و سیما با مردم صحبت شود و نکات مهم را اعلام کنیم تا شاهد کمتر خسارت‌های مالی و جانی باشیم.

در ادامه استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر طرح ترافیک جدید شهر تهران گفت: به شرط اینکه شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشیم موافق طرح جدید ترافیک در تهران هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا