اجتماعی و فرهنگی

ازدواج آسان به معنای حذف خدمات عروسی نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مسعود شاهمرادی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی مختلف درزمینه ازدواج و مشاوره جوانان افزود: مجموعه‌ای از ارائه‌دهندگان خدمات در سطح شهر تهران هماهنگ شده‌اند تا سرویس‌های با کیفیت و با تخفیف به زوج‌های جوان ارائه دهند.

این فعال حوزه ازدواج ادامه داد: تاسیس باشگاه نوعروس از دیگر اقدامات فرهنگی در راستای حمایت از ازدواج جوانان است تا از طریق آن زوج‌های جوان ارتباط بیشتری بگیرند و بتوانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

مدیر موسسه نوعروس با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ خدمات دهنده، ارائه خدمات ازدواج به جوانان را برعهده گرفتند، اضافه کرد: ارائه خدمات مطلوب به زوج‌های جوان با هدف کسب مشورت و آغاز یک زندگی خوب و سالم از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

شاهمرادی تاکید کرد: در پروژه ازدواج آسان به دنبال حذف خدمات عروسی نیستیم، زیرا همه به دنبال یک زندگی شاد و بانشاط هستند، اما استرس‌های ابتدای زندگی سبب بروز نگرانی و دلسردی می‌شود که استفاده از خدمات ازدواج آسان می‌تواند از این نگرانی‌ها بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف به عنوان فعالیت‌های خیرخواهانه تعدادی از زوج‌های جوان را به صورت رایگان خدمات می‌دهیم و تاکنون ۱۰ زوج از خدمات رایگان ازدواج برخوردار شده‌اند.

شاهمرادی کتابچه برنامه‌ریزی عروسی را از دیگر محصولات فرهنگی در زمینه ازدواج آسان دانست و گفت: تمامی فرآیندهای ازدواج در این کتابچه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در موضوع همسریابی هیچ فعالیتی نداریم، اما مراکز ارائه خدمات ازدواج را به طور پیوسته رصد می‌کنیم، به طوری که ماهانه هزار زوج از این خدمات استفاده می‌کنند.

این فعال حوزه ازدواج با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای ورود به حوزه خدمات جهیزیه در حال انجام است، افزود: استفاده ازخدمات ازدواج آسان تا ۳۵ درصد از هزینه‌های ازدواج را کم می‌کند، همچنین تا یک سال پس از ازدواج زوج‌های جوان می‌توانند از خدمات مشاوره در حوزه‌های خانوادگی، زندگی مشترک و بهداشت جنسی استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشاوره‌ها برای زوج‌های جوان راهنمایی‌های جنسی است که در کارگاه‌های تخصصی ازدواج ارائه می‌شود. همچنین سمینارهای عمومی و ارائه مشاوره سلامت در کلینیک‌های شهر تهران از دیگر خدمات ازدواج آسان است.

شاهمرادی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به ویژه مسئولان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: بارها برای همکاری با معاونت جوانان وزارت ورزش اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم با همکاری دفتر ازدواج و تعالی خانواده، خدمات به زوج‌های جوان را گسترش دهیم.

وی همچنین از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان گلایه کرد و گفت: مذاکرات زیادی با بانک‌های مختلف برای تقسیط خدمات ازدواج انجام داده‌ایم که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

شاهمرادی در خاتمه با اشاره به برگزاری جشن نوعروس گفت: ۶۰۰ زوج جوان از حدود ۶۰۰۰ زوج جوان استفاده کننده از خدمات ما در همایشی که امروز برگزار می شود حضور می‌یابند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا