اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

حناچی در جلسه کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین:امسال استقبال بیشتری از پیاده‌روی اربعین خواهد شد/ تلاش شهرداری تهران برای ارائه سرویس بهتر به زوار حسینی

شهردار تهران گفت: ما خاک پای زائران اباعبدالله هستیم و تلاش خواهیم کرد هر اقدامی را که در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران باشد، انجام دهیم.

به گزارش شوراآنلاین، پیروز حناچی در جلسه کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین که صبح امروز(۲۱ خردادماه) با حضور اعضای این کمیته و همچنین حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد، اظهار کرد: کاری که همکاران ما و اعضای کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین انجام می‌دهند در راستای خدمت‌رسانی به تمامی زائران اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت قمر بنی‌ هاشم(ع) و شهدای کربلا است.

وی تصریح کرد: ما خاک پای زائران اباعبدالله هستیم و تلاش خواهیم کرد هر اقدامی را که در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران باشد، انجام دهیم.

حناچی با بیان اینکه باید در کنار شور حسینی، شعور حسینی را نیز پاس بداریم، گفت: یکی از فرمایشات حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) این است که اگر دین ندارید و به آخرت اعتقاد ندارید؛ لااقل آزاده باشید.

وی در ادامه تصریح کرد: مدیریت برنامه امسال نسبت به سال های قبل سخت‌تر خواهد بود چرا که هزینه‌ها افزایش یافته و ما باید بخشی از پشتیبانی‌ها را داخل کشور انجام دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه نباید زواری که از ایران به کربلا مشرف می‌شوند با سختی روبرو ‌شوند، گفت: امسال کار سخت‌تری را نسبت به سال های گذشته پیش رو داریم و در این بخش باید برنامه‌ریزی کنیم. در همین ارتباط باید تمهیداتی اندیشیده شود و فضایی را فراهم کنیم که سرویس بهتری را نسبت به سال قبل ارائه کنیم تا زوار ایرانی دچار مشکل و سختی نشوند.

حناچی در ادامه تصریح کرد: حجم جمعیت زائران سیدالشهدا(ع) به اندازه‌ای است که فرصت مناسب به منظور نظافت را به نیروهای ما نمی‌دهند و به هر حال در طول مسیر حدودا ۱۰۰ کیلومتری شرایط نظافت کاملا فراهم نیست و ما باید این نقیصه را برای سال جاری برطرف کنیم. چرا که وقتی تصویری از راهپیمایی میلیونی اربعین به دنیا مخابره می‌شود همه آن را می‌بینند و باید مسیر نجف تا کربلا کاملاً تمیز و در خور شأن این جمعیت عظیم از عاشقان امام‌ حسین(ع) باشد. البته شرایط نسبت به دهه‌های قبل بهتر شده، اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این خصوص انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: امسال با برداشتن ویزا و هزینه‌های آن قطعاً استقبال بیشتری از پیاده‌روی اربعین و زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) صورت خواهد گرفت و شهرداری تلاش می‌کند همانند سال های قبل وظایف خود را به خوبی انجام دهد و همکاران بنده این موضوع را مجدانه پیگیری خواهند کرد تا شرایط بهتری فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا