شورای شهرصفحه اصلی

جزئات جلسه اعضای شورا با شهردار تهران با موضوعیت انتخابات شورایاری ها؛۳۱ خرداد زمان قطعی برگزاری انتخابات

نخستین نشست شورای راهبردی انتخابات دوره پنجم شورایاری ها برگزار شد.

به گزارش شوراآنلاین، با حضور شهردار تهران، اعضای ستاد هماهنگی شورایاری ها و معاون سیاسی فرماندار صبح امروز در ساختمان شماره ۱شورای شهر نخستین نشست شورای راهبردی انتخابات دوره پنجم شورایاری ها برگزار شد برگزار شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در این نشست با اشاره به اینکه شورایارای ها ابزار اجتماعی مناسب برای مدیریت شهری هستند گفت: از ایده آل های مدیریت شهری این است که بتوانیم برنامه های خود را در سطح محلات تعریف کنیم. این امر در مثمر ثمر بودن اداره شهر و تصمیمات اتخاذ شده بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

یکی دیگر از ایده آل ها این است که درآمد های محلات برای خودشان هزینه شود و این امر نیاز به ساختار سازی با مشارکت شهروندان دارد.

حناچی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: ما از مسئولیت های اجرایی خود کم نخواهیم گذاشت چرا که اعتقاد داریم شورایاری ها ابزار اجتماعی خوبی برای مدیریت شهری است و لذا انتخابات باید به نحو احسن برگزار شود. ما تلاش می کنیم فضای تبلیغاتی مناسبی را نیز فراهم کنیم.

همچنین احمد مسجد جامعی درباره روند برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های اجرایی مقرر شد در ۳۱خردادانتخابات پنجمین دوره شورایاری ها برگزار شود و در جلسات هماهنگی با مسئولین ذیربط به این نتیجه رسیدیم که انتخابات در تاریخ مذکور برگزار و شهرداری تهران مانند دوره های پیشین متولی برگزاری و مسئولیت اجرای انتخابات را عهده دار باشد.

وی ادامه داد: جانمایی و تهیه صندوق ها و برگه های رای با هماهنگی دستگاه های ذیربط در استانداری تهران است. با توجه به فرصت محدودی که باقی است می بایست جانمایی صندوق ها و مشخص شدن تعداد آنها هر چه سریعتر صورت گیرد.

مسجد جامعی در ادامه افزود: می بایست در راستای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ترکیب اجرایی با تقسیم وظایف بین فرمانداری و شهرداری تعیین شود.

وی همچنین تصریح کرد: برگزاری دوره های قبل تجربه ارزشمندی برای برگزاری این دوره است. بحث انتخابات شورایاری ها از شورای اول مطرح بود و در آن دوره به نام انجمن شورایاران از بین ۸۰-۷۰ محله در ۱۳ منطقه شورایاران انتخاب شدند و این روند تا شورای چهارم ادامه یافت و با افزایش محلات به تعداد شورایاران افزوده شد.

مسجد جامعی گفت: از همان ابتدای شورای اول این روال همواره انتخابی بوده است. هر چند در بعضی دوره ها کسانی کوشیدند انتصابات محلی را در برابر انتخابات قرار دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: دو موضوع اجرایی و نظارت در انتخابات مهم است که اجرایی را شهرداری بر عهده دارد. نظارت هم بر عهده معتمدین محلی در هیات اجرایی و هیات نظارت است.

وی همچنین خطاب به شهردار تهران گفت: یکی از مواردی که در دوره سوم در بستن بودجه انجام یافت حضور نمایندگان از شورایاری ها بود و امیدواریم این امر از سر گرفته شود.

مسجد جامعی در خاتمه تاکید کرد: پروسه انتخابات شورایاری ها با حضور آقای شهردار رسما کلید خورد و امیدواریم این انتخابات با مشارکت حداکثری شهروندان برگزار شود.

در این جلسه همچنین آرش میلانی نایب رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها گفت: به لحاظ برنامه زمانبندی تحت فشار شدید هستیم و لذا شناسایی درست معتمدین محلات در این مرحله برای ما دارای درجه اهمیت و اولویت بسیاری است.

وی با اشاره به ساختار انتخابات گفت: در ۲۲ منطقه شهرداری ستاد های اجرایی شکل می گیرد که باید براساس ساختار پیش بینی شده از ظرفیت معتمدین محلات استفاده شود.

میلانی گفت: فرایند فشرده ای از دوره ثبت نام، اعلام لیست اولیه، بررسی اعتراض ها، شکایات و اعلام فهرست نهایی در نظر گرفته شده است

میرلوحی رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا و عضو ستاد شورایاری ها نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر شورایاری ها فعال ترین ساختار های مدنی در تهران هستند و لذا. برگزاری انتخابات می تواند در افزایش مشارکت مردم موثر باشد.

در پایان این نشست حبیب زاده عضو ستاد هماهنگی شورایاری ها گفت: انتخابات شورایاری ها را باید به صورت یک پروژه بنگریم. در اجرای این پروژه فردی بدون مسئولیت دیگری و با آرامش فکری می تواند صفر تا صد این انتخابات را برعهده بگیرد؛ تمام موارد را رصد نماید و در صورت بروز مشکلات احتمالی موارد را به هیآت نظارت اعلام نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا