اجتماعی و فرهنگی

تداوم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران طی امروز و صبح فردا ( ۶ و ۷ بهمن) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد، گفت: به‌تدریج از عصر فردا از غلظت آلاینده‌های هوا کاسته می‌شود.

حسین شهبازی گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی امروز (۶ بهمن) نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتاً پایدار است و به دنبال آن افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی امروز (۶ بهمن) افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی و وزش باد به بزرگی بین ۳ تا ۴ متر بر ثانیه در برخی ساعات موجب پراکندگی موقتی آلاینده‌ها می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: این شرایط جوی تا فردا (۷ بهمن) همچنان تداوم دارد و انتظار می‌رود تا صبحگاه فردا وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به گفته شهبازی با تغییر شرایط جوی از بعد از ظهر فردا (۷ بهمن) به‌صورت تدریجی بر سرعت باد افزوده می‌شود که بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت را به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: تا روز آینده دمای هوا در پایتخت روند افزایشی دارد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۸۴ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۸۶ همچنان در شرایط سالم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا