سیاسی

وزیر کشور:همگان مجبورند حقیقت قدرت ایران اسلامی را بپذیرند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی کارهایی در خصوص ایجاد توازن و تعادل در کشور انجام شده است اما در حوزه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری هنوز با توازنی که مورد نظر است فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه توزیع فعالیت‌ها در حوزه اقتصادی متوازن نیست، گفت: روا نیست که سیستان با جمعیت دو و نیم میلیونی تنها ده واحد تولیدی داشته باشد و تهران هزاران واحد تولیدی ، از این رو برخود وظیفه می‌دانیم که در جهت تمرکززدایی حرکت کنیم.

 

رحمانی فضلی یادآورشد: اعتقاد داریم که همه مناطق ایران قدرت و توان کافی برای توانمند شدن خود را دارند اما همچنان درگیر و دار رویکردهای وارداتی درگیر هستیم. وابستگی به نفت یکی از دلایلی است که فکر و اندیشه ما را بسته و ضروری است هر چه سریع تر برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

وی گفت: توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی باید مورد تاکید تمامی مدیران دولتی باشد. بر اساس سنجش صورت گرفته چهار درصد سرمایه گذاری های کشور از محل منابع ملی، ۲۴ درصد از محل منابع استانی و ۷۲ درصد از محل تسهیلات بانکی و فاینانس انجام می‌شود.

 

وزیر کشور گفت: تبریز بر تارک اقتدار ایران می‌درخشد و با وجود فرهنگ غنی، نیرو های انسانی توسعه یافته و مدیران برجسته توانایی این را دارند که برای ایران الگو سازی کند.

 

رحمانی فضلی با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی و اجتماعی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: همجواری این استان با چند کشور منطقه یکی از مزیت‌های برجسته آن محسوب می‌شود که باید از این مزیت به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

 

وی با اشاره به رویدادهای منطقه و حضور داعش در منطقه گفت: فرقه منحرف داعش حربه کهنه انگلیسی یعنی فرقه‌سازی و استفاده از جهل، فقر و عقب‌افتادگی برخی ملت‌های منطقه است .

رحمانی فضلی ادامه داد: سال‌ها شاهد بودیم که دشمنان اتهام‌هایی همچون عدم رعایت حقوق بشر، فعالیت ناصحیح هسته‌ای و تروریست بودن را به ما زدند اما امروز در مسئله داعش پای خود را در میان می‌بینند. از روزی که داعش آمد، ایران بیشتر مورد توجه قرار گرفته و حل مشکلات منطقه با حضور ایران ترسیم می‌شود.

وی با تاکید بر اقتدار و قدرت ایران اسلامی در دنیا گفت: امروز همگان مجبورند حقیقت قدرت ایران اسلامی را بپذیرند، امروز حق ما در موضوع هسته‌ای پذیرفته شده است و ما در محدوده حق بحث داریم. اما بدانیم رویارویی با دشمنی که قدرت اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای را در اختیار دارد تمام شدنی نیست چرا که مسیری که ما بر اساس حق طی می‌کنیم بر خلاف اراده و خواست آنها است .

 

وی گفت: ما در معادلات سیاسی در منطقه نقش اول را داریم و آنهایی که خواب و خیال کدخدایی دنیا را داشتند پریشان شده اند و ذهن مردم دنیا متوجه واقعیت ها شده است و کشوری که دشمنان ۳۶ سال برای سرنگونی آن تلاش کردند امروز با اقتدار کامل در منطقه نقش ایفا می کند و صدای حق طلبی را به گوش همگان می رساند.

 

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی در کشور اظهار کرد: در شرایط موجود ناگزیر به قدرتمند تر شدن، منسجم تر شدن و متحدتر شدن هستیم و باید دوستانمان را افزایش دهیم و دل ها و نیت هایمان را پاک کنیم.

 

وی گفت: اختلاف، کینه، چندگانگی، بغض و کوته نگری نباید در بین مدیران ما جایی داشته باشد و این امر در شان هیچ مدیری نیست و همه باید با ایثار به سمت تعالی کشور حرکت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا