شورای شهر

دنیامالی: هر چقدر اختیارات شوراها محدود شود نتیجه آن تورم دولت‌ها است/ توضیحات درباره ورزشکاران شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد دنیا مالی در تذکرات پیش از دستور یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: در هفته‌های اخیر شاهد هجوم گسترده‌ای در خصوص ماهیت و اساس شورای شهر بودیم. در تحلیل‌ها و نشست‌های مختلف فضایی ایجاد شده که شورا در مدیریت شهری دخالت‌های زیادی می‌کند که البته قطعاً این تلقیات اشتباه است.

وی گفت: دو سال از دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران می‌گذرد و در این مدت گذشته شاهد هجوم به اعضای شورا بوده‌ایم که این افراد حتی نمی‌توانند در انتخابات نظام مهندسی نیز شرکت کنند و وزیر راه و شهرسازی این تصمیم را گرفته است.

وی با بیان اینکه عضویت در شورای شهر براساس کدام قوانین شغل محسوب می‌شود، گفت: از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم این موضوع را تعیین تکلیف کند و اگر عضویت در شورا شغل محسوب می‌شود نظام شغلی آن را در سازمان مدیریت تعریف کند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، بیان داشت: انتظار ما این است که تصدی دولت در حوزه‌های زیربنایی کاسته شود و این حوزه‌ها را به مدیریت شهری واگذار کنند که قطعاً هر چقدر اختیارات شوراها را محدود کنیم نتیجه آن تورم در دولت‌ها است.

دنیامالی افزود: هر دولت عنوان می‌کند که ما می‌خواهیم تصدی‌های دولتی را کاهش دهیم ولی این اتفاق صورت نمی‌گیرد، در حال حاضر وضعیت دولت در تورم نیروی انسانی به چه شکلی است؟ و رکودی که داریم حاصل تورم بیش از اندازه دولت است که موجب شده پروژه‌های عمرانی معطل و بر روی زمین بماند چرا که منابع لازم وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، یادآور شد: از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به موضوع شورا عمیق‌تر نگاه کنند. شهر استانبول با یکصد نفر اعضای شورای شهر اداره می‌شود لذا هر چقدر مشارکت مردم در امور افزایش یابد کاهش تصدی‌های دولتی را خواهیم داشت.

وی به مباحثی که درباره اعضای ورزشکار شورای شهر عنوان می‌شود، گفت: در روزهای اخیر در خیلی از جاها به بحث ورزشکاران اشاره شده است، ما در دوره سوم با ۱۵ نفر ۳ عضو ورزشکار داشته‌ایم و در این دوره با افزایش تعداد اعضا به ۳۱ نفر، ۴ عضو ورزشکار داریم.

وی گفت: باید مراقب باشیم و در مقابل مردم تواضع خود را از دست ندهیم که البته این موضوع برای پهلوانان و ورزشکاران ما بسیار برجسته‌تر است، امروز اگر تختی زنده است بخاطر تواضع در مقابل فرودستان جامعه ما بوده است. در حال حاضر نیز بخش عمده بحث‌ها درباره ورزشکاران شورای شهر غیر منصفانه و درست نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا