سیاسی

نظر ولایتی در خصوص دولت سوریه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اکبر ولایتی در دیدار با تعدادی از علمای سوری با اشاره به ضرورت توجه به شرایط امروز منطقه و جهان خاطرنشان کرد: موضوعات و مسایل منطقه خاورمیانه بی‌تردید امروز تاثیر گذارترین شرایط را بر عرصه بین‌المللی دارد و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از جبهه مقاومت و پایداری در کنار دولت و ملت سوریه تمام ظرفیت‌های خود را برای تامین ثبات و امنیت در این منطقه به کار گرفته و خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: بی‌تردید جریانات افراطی و تکفیری و تروریسم‌هایی که از سوی برخی کشورهای عربی و کشورهای مرتجع منطقه مورد حمایت قرار گرفته‌اند تنها این منطقه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند، بلکه می‌توانند ثبات و صلح بین‌المللی و حامیان خود را به خطر بیندازند.

 

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام در تلاش برای ایجاد اغتشاش و تفرقه و نفاق در میان امت اسلامی و پاره پاره کردن پیکره جهان اسلام هستند و آن‌چه ایران تاکنون انجام داده حفظ وحدت میان همه امت اسلام چه شیعه و چه سنی در جهان اسلام است و باید در مقابل توطیه دشمنان وحدت داشت و ایستادگی کرد.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متاسفانه در گذشته دشمنان و استعمار گران با هزینه خودشان در دیگر کشورها اقدام می‌کردند و نقشه‌های خود را به پیش می‌بردند اما در عصر ما با هزینه خود مسلمانان، آنان را به جان یکدیگر انداخته‌اند و ما خط مقاومت را تعریف کردیم تا در مقابل این توطئه‌ها بتوان مقابله و ایستادگی کرد.

 

وی با اشاره به جایگاه حزب‌الله لبنان به عنوان مایه افتخار و مباهات جهان اسلام و عرب گفت: در حالی که منشأ و وابستگی فکری افراطیون ، تروریست‌ها و تکفیری‌های منطقه کاملا مشخص است شاهد هستیم با هدایت برخی کشورهای استعماری و حمایت برخی کشورهای مرتجع منطقه حزب‌الله که مظهر ایستادگی و مقاومت و مایه افتخار جهان اسلام و عرب است به عنوان گروهی تروریستی معرفی می‌شوند که بسیار تاسف‌انگیز است و باید گفت توطیه دشمنان در منطقه علیرغم همه فتنه‌ها محقق نخواهد شد.

 

وی درباره آینده سوریه هم تصریح کرد: در مورد وضعیت سوریه فقط مردم این کشور بدون دخالت هر کشور خارجی دیگری تصمیم خواهند گرفت و حضور جمهوری اسلامی ایران هم به دعوت دولت قانونی و مشروع سوریه انجام شده اما تنها و تنها مردم سوریه باید در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

 

در ادامه این دیدار رئیس هیئت علمای سوری با خطاب قرار دادن ولایتی به عنوان شخصیت ارزشمند و شناخته شده بین‌المللی و فردی پاک در کنار رهبر معظم انقلاب گفت: آن‌چه در ایران به وقوع پیوسته با هدایت‌های داهیانه رهبری ایران در کنار وحدت همه ملت با حضور شخصیت‌های برجسته و مدیر محقق گردیده و امیدواریم ارتباطات دو ملت و دولت ایران و سوریه بیش از پیش محقق شود.

 

یکی دیگر از علمای سوری هم در سخنانی تاکید کرد: بر خود فرض می‌دانیم از رهبر معظم انقلاب، ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی، دولت و مسئولان نظام و جنابعالی که همیشه از مردم و دولت سوریه حمایت کرده‌اند تقدیر و تشکر کنیم که اگر این حمایت‌ها وجود نداشت وضعیت مردم سوریه مشخص نبود به چه شرایطی می‌رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا