اجتماعی و فرهنگی

تفاوت زمان رسیدن اورژانس در ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رسول خضری درباره وضعیت اورژانس‌ها در کشور، گفت: بحث اورژانس شامل دو مقوله اعم از اورژانس‌های پیش بیمارستانی و اورژانس‌های داخل بیمارستانی است؛ در حوزه اورژانس‌های پیش بیمارستانی باید گفت که زمان استاندارد برای رسیدن بر بالین بیمار ۴ الی ۷ دقیقه است که بر اساس برآوردها در ایران بیش از ۱۴ دقیقه زمان می‌برد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که باید تلاش شود تا زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به استاندارد نزدیک شود چراکه معتقدیم اگر بیمار را در آن زمان نجات دهیم شاهد کاهش صدمات بر بیمار هستیم.

وی یادآور شد: البته ناگفته نماند که زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در کشورهای دنیا نیز بین ۹ الی ۱۰ دقیقه است که این مهم نشان می‌دهد دیگر کشورها نیز نتوانستند هنوز خود را به استاندارد زمان رسیدن به محل حادثه برسانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری فعالیت اورژانس‌های داخل بیمارستان، تصریح کرد: در اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از بیمارستان‌ها اولین تحولات خود را از بخش اورژانس شروع کردند در این میان آموزش پزشک متخصص طب اورژانس نیز بسیار حائز اهمیت بود که موردتوجه واقع شد و بدین ترتیب مدیریت اورژانس در زمان حادثه نیز دچار تغییر و تحول شد.

خضری تأکید کرد: لازم است اعتبارات جهشی به اورژانس کشور تزریق شود چراکه ایران بیشترین آمار تصادفات را در سطح دنیا دارد و آمار تصادف جاده‌ای نیز بسیار بالا است و از سوی دیگر تأمین نیروی انسانی و کادر درمانی در این حوزه نیز در این بخش مغفول مانده که باید موردتوجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: همچنین نیاز است تا اورژانس‌های هوایی را نیز گسترش دهیم؛ امروزه در سطح دنیا اورژانس‌های هوایی پوشش خوبی در زمان حادثه می‌دهند اما متأسفانه، کشور در این حوزه با کمبودهایی مواجه است به‌گونه‌ای که تنها در کشور کمتر از ۱۴ پایگاه اورژانس هوایی مستقر است که لازم است وزارت بهداشت گام‌هایی برای بهبود وضعیت در این حوزه بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا