ورزشی

کفاشیان:خوشحال می‌شوم از فوتبال بروم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درباره برنامه جام حذفی گفت: اجازه دهید در این باره من اطلاعات اشتباه ندهم و تاج و شهبازی‌پور صحبت کنند.

وی درباره شکایت از عربستان اظهار داشت: ما شکایت نکردیم قرار شد نامه‌ای را به AFC بدهیم که شرایط ما مهیا است و باشگاه‌های ما حق خودشان می‌دانند که در ایران بازی‌ها برگزار شود چراکه ما می‌توانیم امنیت را برقرار کنیم. 

کفاشیان همچنین در پاسخ به این سوال که اگر AFC قبول نکند بازی‌ها در ایران برگزار شود خاطرنشان کرد: AFC فقط خودش تصمیم‌گیرنده نیست. باید این موضوع ابتدا کارشناسی شود و بعد در هیات رئیسه مورد بررسی قرار بگیرد. در جلسه روز گذشته هم در وزارت ورزش در این خصوص بحث شد که نماینده وزارت خارجه هم حضور داشتند. ما به آنها گفتیم به عربستان نامه بزنند اما قبول نکردند چون کاملا رابطه‌شان قطع است و ما باید از طریق AFC این موضوع را پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که از فیفا نمی‌خواهید در این خصوص دخالت کند، عنوان کرد: ما پیش از این نامه‌ای به AFC نوشتیم و گفتیم خلاف ماده ۳ و ۴ آیین‌نامه باشگاه‌ها است که مسائل سیاسی و نژادپرستی در فوتبال دخالت کند. حالا هم باید به صورت قانونی این موضوع پیگیری شود اما درباره فیفا موضوع لیگ قهرمانان هیچ ربطی به آنان ندارد. ما بالاخره عضو AFC هستیم و باید موضوع را همین جا حل کنیم. مثلا می‌توانیم پیشنهاداتمان را ارائه کنیم. پیشنهاد من این است که اگر قرار است عربستان میزبانی داشته باشد ما می‌ توانیم به جای این کشور جای دیگری برویم چون عربستان امن نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه شما متهم فساد در فوتبال شده‌اید خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست. ما جوابیه و نامه‌ای را تهیه می‌کنیم. اینجا دو موضوع مطرح است. یا ممکن است چیزهایی بپرسند که جواب می‌دهیم یا اگر مدارک دارند که خلاف کرده‌ایم قوه قضاییه این موضوع را بررسی می‌کند. آنها با هیچ کس شوخی ندارند و برخورد می‌کنند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا شما متهم شناخته شده‌اید، گفت: نمی‌دانم از آنها بپرسید. گزارش داده‌اندو گفته‌اند سوءمدیریت داشته‌ام. حالا باید به ۸ سال پیش برگردند و ببینند قبلا چه داشتیم و الان چه داریم. اینکه در فوتبال از کجا سوءاستفاده می‌کنیم عقلم نمی‌رسد. من زمانی در بانک کار می‌کردم اما این مسائل مطرح نبود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه آیا این موضوعات کنار گذاشتن شما از فوتبال به صورت محترمانه است تصریح کرد: خوشحال می‌شوم کنار بروم. من در هر پستی که بخواهم کمک می‌کنم و با همه وجود در  کنار رئیس و هیات‌رئیسه اگر بخواهند و پست داشته باشم فعالیت می‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا می‌توان کاندیداها را کنار گذاشت اظهار داشت: کنار نمی‌گذارند اما گفتم اگر مشکل من هستم و اگر قرار است فوتبال به خاطر من تعلیق شود کنار می‌روم. کفاشیان مهم نیست فوتبال کشور مهم است. نمی‌خواهم به خاطر من بحث تعلیق پیش بیاید.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه این صحبت‌ها درباره جلسه با کی‌روش که آیا به خاطر امکانات این جلسه برگزار شد، عنوان کرد: به هیچ عنوان برای امکانات نبود. عمده مشکل ما زمین فوتبال است. به کادر ماموریت دادیم تا چند جا را ببینند. کی‌روش گفت خارج از کشور اردو داشته باشیم که گفتیم نه باید در داخل ایران جایی را ببینند.

وی در پایان درباره پیشنهاد الاهلی مصر به کی‌روش خاطرنشان کرد: در این باره هیچ صحبتی نکردیم البته من این دفعه کی‌روش را بهتر دیدم. فکر کنم چون تازه از مرخصی آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا