اجتماعی و فرهنگی

ثبت روز جهانی دوچرخه سواری در تهران به همت سازمان ورزش شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران صدها رکاب زن تهرانی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در همایش دوچرخه سواری محلات تهران به میزبانی مناطق ۶ و ۷ حضور یافتند.

این همایش با حضور برخی مسئولان ورزشی رضایی رییس این سازمان، قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری برگزار و همزمان امروز ۵ فوریه ۲۰۱۶ مصادف با ۱۶ بهمن ۹۴ روز جهانی دوچرخه سواری در تهران ثبت شد.


در این همایش دوچرخه سواران مسیر میدان فلسطین واقع در منطقه ۶ را تا ورزشگاه شیرودی واقع در منطقه ۷ رکاب زدند. 


حیدری معاون اجتماعی و فرهنگی  منطقه۷ ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت : امید است برگزاری این نوع برنامه ها موجب نهادینه شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه در پایتخت شود. 


وی ادامه داد: تلاش مدیریت شهری در حوزه ورزش نشان دهنده اهمیت همگانی شدن ورزش در جامعه در راستای تامین سلامت شهروندان است.

 
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران از دست اندرکاران برگزاری این همایش تشکر کرد و سی  هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت.


رضایی گفت : ما به عنوان متولی ورزش همگانی به همراه پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی با حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن که عظمتش تمام جهان را در بر گرفته، باردیگر همدلی ملت ایران را به جهانیان اثبات میکنیم.


وی خاطرنشان کرد: سازمان ورزش شهرداری تمام رشته های ورزشی را در ۳۷۴ محله پایتخت گسترش داده است تا به یاری خدا در ۵ سال آتی درصد مخاطبان ورزشی به ۵۰ درصد برسد و شهری پویا و سلامت داشته باشیم.


محمدیان قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک گفت: این همایش به همت شهرداری و فدراسیون دوچرخه سواری تهران در روز بین المللی دوچرخه سواری برگزار شد.


وی ادامه داد: ما در حوزه حمل و نقل علاوه بر تامین سلامت، در پی نهادینه کردن فرهنگ استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری هستیم.


رییس فدراسیون دوچرخه سواری از رییس سازمان ورزش و مدیریت شهری تقدیر کرد که در راستای توسعه رشته دوچرخه سواری تلاش مضاعف دارند.


وی از راه اندازی گروه های مردمی توسعه ورزش دوچرخه سواری برای فرهنگسازی در پایتخت سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با توسعه این رشته زمینه سلامت شهر، شهروندان و محیط زیست فراهم شود. 


در این روز – روز جهانی دوچرخه سواری در تهران- معاونین و مدیران سازمان ورزش شهرداری تهران از جمله دستگردی رییس اداره تفریحات و عسگری مدیر روابط عمومی سازمان ورزش، حیدری معاون اجتماعی و فرهنگی و جهاندار قائم مقام شهردار منطقه۷،  قیطاسی و حیدری به ترتیب مدیران ورزش مناطق ۶ و ۷ شهردای، کارشناسان ورزشی حضور داشتند.

در حاشیه این برنامه باستانی کاران به اجرای نمادین ورزش زورخانه ای پرداختند. ضمن اینکه به یمن سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی،به قید قرعه به ۳۷ ورزشکار دوچرخه اهدا شد.

همچنین روسای سازمان ورزش و فدراسیون دوچرخه سواری مسیر همایش را به همراه شرکت کنندگان رکاب زدند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا