شورای شهر

کاهش ۴۰۰ هزار نفری جمعیت موش‌های پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  رحمت‌الله حافظی در مراسم اختتامه برگزاری کارگاه‌های روش‌های نوین مبارزه با جانوران موذی شهری، گفت: نکته حائز اهمیت در مبارزه با حیوانات موذی شهری این بود که افرادی که در این حوزه مسوولیت برعهده داشتند، اراده انجام این کار را در خود ایجاد کردند، البته این امر شرط لازم بود ولی کافی نبود. قطعا باید مطالعات تحقیقی و شناخت آخرین روش‌های نوین در دنیا در دستورکار قرار گیرد.

 

کاهش ۴۰۰ هزار نفری جمعیت موش‌های پایتخت

 

وی افزود: علاوه بر ایجاد عزم مبارزه با این حیوانات، مطالعات تطبیقی و شناخت آخرین روش‌های روز دنیا باعث ایجاد ابزار لازم و شروع عملیات اجرایی در شهر خواهد شد. براساس سرشماری انجام شده توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، جمعیت موش‌ها در پایتخت از یک میلیون و ۸۰۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار کاهش پیدا کرده است. امیدواریم در تابستان سال آینده این آمار بیش از گذشته کاهش پیدا کند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: موش‌ها منبع فساد هستند و منابع شهر را نابود می‌کنند. لذا در کنار مبارزه با موش‌های پایتخت، با موش‌های خزانه هم باید مقابله شود.

حافظی در خاتمه تاکید کرد: واگذاری مسوولیت به یکدیگر پذیرفته نیست. از یک مسوول انتظار می‌رود که عزم لازم برای مبارزه با حیوانات مضر شهری را داشته باشد. قطعا باید روش‌های نوین را بشناسیم و با استفاده از آنها به طور کامل مقابله جدی با حیوانات مضر شهری را اجرایی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا