شورای شهر

سایهٔ پیروزی شورا بر سر مجلس

/عباس علیپور-مدیرمسئول/

 انتخاب مجدد چمران به‌عنوان رئیس، شکست حکیمی‌پور در مقابل طلایی برای نیابت رئیس و انتخاب قناعتی، پیرهای و تقی‌پور به‌عنوان اعضاء هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران، پیروزی دیگری را نصیب اصولگرایان کرد.

 

اصلاح‌طلبان که امید زیادی به رأی آوردن حداقل یکی از کاندیدای خود داشتند بعد از اعلام نتایج دیروز حیرت‌زده شدند. کارشناسان نتایج امروز را در روند آرایش انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر می‌دانند. چرا که تحلیلشان بر این بود با توجه به تعداد ۱۴ عضو قطعی اصولگرا در شورا آن‌ها نخواهد توانست برنده انتخابات شوند و قطعاً مستقل‌ها به دلیل اصلاح‌طلب بودن دولت به سمت اصلاح‌طلبان گرایش خواهند داشت.

 

اما دیروز گرایش مستقل‌ها به سمت اصولگرایان زنگ خطر را برای اصلاح‌طلبان به صدا درآورد.

 

در هر دوره از مجلس تعداد زیادی از نمایندگان ملت را مستقل‌ها تشکیل می‌دهند و غالباً هم به سمت رئیس دولت متمایل می‌شوند، اما گرایش دیروز مستقل‌ها به جریان خلاف دولت علیرغم استفادهٔ دولتی‌ها از همهٔ امکانات برای جذب مستقل‌ها (ریاست فدراسیون‌ها و….) نشان داد تکرار این پیروزی در انتخابات پیشروی مجلس برای اصولگرایان دور از دسترس نیست به‌شرط اینکه رمز این پیروزی در اختیار مجلسی‌ها قرار گیرد.

 

وحدت اعضاء اصولگرای شورای شهر علیرغم برخی اختلاف‌نظرها رمز موفقیت دیروز بود، قطعاً ارائه لیست‌های متنوع و مختلف از اصولگرایان در انتخابات مجلس شکست انتخابات ریاست جمهوری را برای آن‌ها تکرار خواهد کرد.

 

تک لیست بودن و سر لیست‌های خوش نام و مردمی همانند امروز که همه تکصدا از مردخوش نامی مثل چمران حمایت کردند خواهد توانست مجلس را در دست اصولگرایان حفظ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا