مدیریت شهری

ورود ۳هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت طی۲ سال آینده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مازیار حسینی در بازدید اصحاب رسانه و هنرمندان از پروژه صفه شهری (پالازای شهری) که صبح امروز برگزار شد گفت: چند سالی بود که دور تا دور میدان ولیعصر در سیطره ورق های آهنی قرار داشت و این سوال برای شهروندان مطرح بود که در زیر میدان چه اتفاقی در حال رقم خوردن است.

 
وی افزود:عده ای عنوان می کردند که شهرداری با خالی کردن زیر میدان در پی راه اندازی مال های تجاری است اما اکنون شاهد هستیم که قرار است در این مکان اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.
 
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال انسان محور کردن شهر تهران هستیم تصریح کرد: به دنبال انسان محور کردن پایتخت هستیم و اعتقاد ما این است که شهر تهران باید از خودرو محور بودن به سمت انسان محور شدن تغییر وضعیت دهد.
 
حسینی ادامه داد: در شهرهای بزرگ دنیا نیز شاهد هستیم که خودروها در اولویت قرار دارند اما ما تمام تلاش خود را می کنیم که در شهر تهران این وضعیت را تغییر دهیم.
 
وی توسعه حمل و نقل پاک در شهر تهران از جمله برنامه های شهرداری دانست و تصریح کرد: اعتقاد ما این است که باید استفاد از زیرساخت های حمل و نقل پاک در شهر تهران توسعه پیدا کند و در همین رابطه نیز اقدامات موثری را انجام داده ایم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت احداث خط ۶ و ۷ مترو تهران خاطر نشان کرد: تا پایان امسال و سال آینده اتمام خط ۶ مترو و خط ۷ و همچنین خط مترو امام خمینی(ره) را شاهد خواهیم بود و این سه خط با طول ۱۰۰ کیلومتر در اختیار شهروندان تهرانی قرار می گیرند.
 
وی با ارائه آماری از تعداد افراد حاضر در مترو که کار احداث خطوط باقی مانده را بر عهده دارند اذعان کرد: هم اکنون ۳۰هزار نفر از کارگران و متخصصان در حال همکاری با مترو پایتخت بوده و کار احداث خطوط باقی مانده مترو به همت این افراد در حال پیگیری است.
 
حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور احداث پروژه صفه شهری گفت: این پروژه در محدوده ای به مساحت ۴۲هزار متر مربع در حال ساخت است که این مکان به تلاقی دو خط مترو ختم می شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر اینکه فضای صفه شهری به امور فرهنگی اختصاص می یابد تصریح کرد: فضای صفه شهری به مساحت ۳هزار متر مربع به امور فرهنگی اختصاص پیدا می کند و قرار نیست هیچ مجتمع تجاری در این فضا احداث شود.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهر تهران برای اتمام خطوط باقی مانده مترو تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰کارگاه فعال مترو در سطح شهر تهران در حال فعالیت بوده و نیروها در سه شیفت کاری به فعالیت خود ادامه می دهند.
 
حسینی ادامه داد: در صورتی که خطوط باقی مانده تهران به اتمام رسند می توانیم امیدوار باشیم که میزان جابجایی شهروندان با مترو تا حدود زیادی افزایش پیدا کند.
 
معاون شهردار تهران مترو را ستون فقرات حمل و نقل عمومی در پایتخت دانست و تاکید کرد: در شرایطی که مترو ستون فقرات حمل و نقل عمومی به شمار می آید اما ما تلاش می کنیم که در کنار آن خطوط LRTو BRT نیز احداث و همچنین توسعه دهیم.
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در فصل سرد سال اذعان کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که ۸۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران در فصل سرد سال به علت دود حاصل از خودروها و موتورسیکلت های کابراتوری است.
 
وی با ارائه آماری از نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران اظهار کرد: در سال جاری ۱۰هزار خودرو فرسوده شهر تهران نوسازی شده و به دنبال این هستیم که طی مدت زمان محدود ۶هزار تاکسی فرسوده دیگر را نیز در پایتخت نوسازی کنیم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت نوسازی مینی بوس های فرسوده در پایتخت بیان کرد: تا فصل بهار  700 دستگاه اتوبوس فرسوده موجود در شهر تهران را از چرخه فعالیت خارج خواهیم کرد.
 
وی در خصوص اقدامات شهرداری تهران به منظور افزایش تعداد اتوبوس ها تصریح کرد: بهای خرید هر اتوبوس رقمی در حدود یک میلیارد تومان است و به همین خاطر سرمایه گذاری در این بخش کار بسیار دشواری به شمار می آید.
 
حسینی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که ظرف دو سال آینده ۳هزار اتوبوس جدید را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه کنیم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از این پس تمام ایستگاه های مترو تهران به طور کامل به بهره برداری خواهند رسید اذعان کرد: از این پس تمام خطوط مترو به طور کامل به بهره برداری می رسند و به دنبال این نیستیم که ایستگاه ها را به طور ناقص به بهره برداری برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا