اجتماعی و فرهنگی

ویزا در مرز صادر نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سردار تقی مهری در خصوص وضعیت فعلی مرزهای شلمچه، چزابه و مهران با توجه به خروج اولین گروه زائران اربعین حسینی از مرز اظهار کرد: با برگزاری جلسات متعدد طی چند ماه گذشته توسط پلیس راهور، تمهیداتی برای ایام اربعین حسینی اندیشیده شد و در این راستا خوشبختانه با تشکیل قرارگاه اربعین حسینی برای اجرای طرح های ویژه ترافیکی و با همکاری تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی، اورژانس، شهرداری، وزارت کشور و … امروز در مرزها نتایج مطلوبی را شاهد هستیم.

 

وی با بیان اینکه با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در استان‌های خوزستان، ایلام و در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران، اجرای طرح های ویژه ترافیکی مورد توجه خاصی قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از نکته های مهم و مورد توجه، موضوع پارکینگ برای استقرار خودروهای شخصی زائران است که خوشبختانه امسال با هماهنگی های استانی، و تلاش مسئولان در شهرداری و فرمانداری، مشکلی در خصوص پارکینگ نداریم.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بااشاره به بازدید خود از مرز شلمچه گفت: خوشبختانه مشکلی در خصوص پارکینگ مشاهده نشد؛ طی روزهای گذشته نیز از مرز مهران بازدید کردیم و با هماهنگی های صورت گرفته و همکاری مسئولان استان ایلام پارکینگ ۴۰ هکتاری برای زائران در نظر گرفته شده است.

 

سردار مهری همچنین بیان کرد: اتوبوس هایی نیز از محل پارکینگ تا پایانه مرزی برای زائرانی که عازم کربلا هستند، آماده خدمات رسانی می باشند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر زانران اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه از نظر تردد مشکلی ندارند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برای زائران حسینی توصیه هایی داشت و گفت: زائران حتما مدارک لازم از جمله گذرنامه و روادید را به همراه داشته باشند؛ به هیچ عنوان صدور ویزا در مرز امکانپذیر نیست.

 

سردار مهری همچنین به رانندگانی که در مرز در حال تردد هستند، توصیه هایی کرد و ادامه داد: رانندگان موظف به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هستند؛ رانندگان با سرعت غیرمجاز از ایجاد استرس و نگرانی برای دیگر رانندگان خودروها و زائران خودداری کنند ضمن اینکه رانندگان باید مدارک لازم از جمله گواهینامه، خودرو و بیمه نامه نیز به همراه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی به تهیه بروشورهایی اقدام کرده اند، تصریح کرد: این بروشورها در سه مرز خروجی مهران، شلمچه و چزابه برای راهنمایی بهتر و آسان تر در اختیار زائران قرار گرفته است چراکه بسیاری از زائران هنگام برگشت نمی دانند خودروی خود را کجا پارک کرده اند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: زائران نیز باید مواردی را که در بروشورها به آن اشاره شده بادقت مطالعه و به نکات آن توجه کنند؛ زائران حتما در مسیرهایی که پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص کرده است، تردد کنند.

 

وی ادامه داد: زائران پیاده نیز که در حال حرکت در جاده‌های منتهی به شهرهای مرزی هستند، هنگام شب و تاریکی حتما لباس‌های شبرنگ بر تن داشته باشند، با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ باشند ضمن اینکه در جهت مخالف تردد خودروها حرکت کنند.

 

براساس گزارش سایت پلیس، سردار مهری همچنین بیان کرد: برخی جاده ها ظرفیت تردد خودروها را ندارند بنابراین ممکن است که در مسیر تردد خودروها ترافیک به وجود آید پس زائران با رعایت نظم و تعامل، صبر پیشه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا