اجتماعی و فرهنگی

وضعیت تردد در مرزها چگونه است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار حسین اشتری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه تردد زائران اربعین در مرز شلمچه به خوبی در حال انجام است؛ وضعیت تردد روان است و خدماتی که از طریق مردم به زائران ارائه می‌شود خوب است.

 

وی افزود: سازمان‌های مسئول نیز در مرز حضور دارند و همچنین در گیت‌ها، خروج زائران با سرعت خوبی در حال انجام است.

 

اشتری ادامه داد: مردم همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشته‌اند. درخواست ما این است که همه زائران حتما گذرنامه‌های معتبر به همراه داشته باشند، ویزای خود را در مبدا و از شرکت‌هایی که از قبل سازمان حج و زیارت امور خارجه و کنسول‌گری عراق اعلام کرده‌اند، تهیه کنند.

 

وی عنوان کرد: همچنین زائران هنگامی که به مرز می‌رسند، مدارک لازم را حتما به همراه داشته باشند تا در مرز توقفی نداشته باشند و بتوانند از مرز خارج شوند و به زیارت برسند.

 

فرمانده ناجا در خصوص تعیین مرز شلمچه برای خروج اتباع خارجی در ایام اربعین گفت: اتباع خارجی نیز همانند دیگر زائران باید با روادید معتبر به مرز مراجعه کنند و گذرنامه همراه داشته باشند. مسئولان پایانه‌های مرزی وضعیت اتباع خارجی را مشخص کرده‌اند و کشور عراق هم اعلام کرده که این اتباع باید ویزای خود را در کشور مبدا اخذ کنند. البته رایزنی‌هایی نیز با پلیس عراق و مسئولان وزارت کشور و وزارت خارجه این کشور داریم و سعی می‌کنیم که بخشی از مشکلات اتباع خارجی در هنگام خروج حل شود، ولی آن چه مسلم است این که اتباع خارجی حتما باید ویزا و گذرنامه معتبر داشته باشند.

 

وی در خصوص آخرین تدابیر پلیس برای کنترل راه‌های منتهی به مرز در جهت سرعت بخشیدن به روند خروج زائران، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده است، از شهرهای مبدا که زائران حرکت می‌کنند تا رسیدن به مقصد و در بین راه، پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی حضور دارند و زائران را راهنمایی می‌کنند. زائران نیز لازم است حتما با پلیس همراهی و همکاری داشته باشند.

 

اشتری گفت: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در مسیر زائران نداشته‌ایم. به آن دسته از زائرانی که با خودرو شخصی به مرز می‌آیند، توصیه می‌شود که با خستگی رانندگی نکنند و نکات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و خودروهای خود را در مکان‌هایی که از قبل مشخص شده، پارک کنند.

 

فرمانده ناجا افزود: برای آن دسته از زائران نیز که به صورت جمعی سفر می‌کنند، مسیرها و محل پارک اتوبوس‌ها و پیاده شدن زائران مشخص شده است.

 

وی گفت: با همکاری که زائران در این سوی مرز دارند و همچنین با همکاری که در آن سوی مرز با پلیس عراق خواهند داشت، مشکلی در تردد زائران اربعین نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا