اجتماعی و فرهنگی

معاون حمل و نقل شهردار خبر داد: از سال ۹۷ محدوده طرح ترافیک در قالب طرح ال.ای.زد کنترل می شود

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن پور سید آقایی در سومین جلسه بررسی برنامه های کاهش آلودگی هوای تهران با بیان اینکه بالغ بر یک سال از اجرای موفق طرح ال. ای. زد در محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد می گذرد، گفت: در حال حاضر و برابر این طرح، اطلاعات تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی که به محدده طرح ترافیک و زوج فرد وارد می شوند، از طریق ۴۰۰ دوربین ثبت و ضبط شده و متخلفان فاقد معاینه فنی از سوی راهور اعمال قانون می شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح ال. ای. زد یکی از طرح های موفق بوده که در هسته مرکزی شهر تهران اجرایی شده است، تاکید کرد: از آبان ماه سال گذشته تا کنون بالغ بر ۳ میلیون خودروی متخلف معاینه فنی، اعمال قانون شده اند که امیدواریم شهروندان گرامی با اخذ معاینه فنی برای داشتن هوای پاک گام بردارند و شاهد جریمه آنها نباشیم.

معاون شهردار تهران در توضیح چگونگی گسترش طرح ال. ای. زد تصریح کرد: بنابر طرحی که در دستورکار قرار گرفته، مقرر شده از سال آینده محدوده طرح ترافیک در قالب طرح ال. ای. زد کنترل شود. 

گفتنی است در این جلسه که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛ حسین محسنی، شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از مدیران این حوزه برگزار شد، مصوبات جلسات پیشین طرح محدود کم انتشار آلاینده پیگیری و پیشنهادات در این زمینه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 بحران آلودگی هوا در شهر تهران و بالا بودن میزان آلودگی در هسته مرکزی شهر و همچنین سهم ۸۰ درصدی خودروها در تولید این آلودگی موجب شد به عنوان یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا شرایط سخت گیرانه تری در برنامه سال۹۷ برای خودروهایی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند در شهر تهران وضع و اعمال شود. در همین راستا در شورای ترافیک شهر تهران و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوب شد که تمامی خودروهای متقاضی طرح ترافیک ۹۷ دارای دارای معاینه فنی ویژه تهران باشند و تنها خودروهایی با حداقل تولید آلایندگی در این محدوده تردد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا