سیاسی

ضرورت حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی همزمان با تاسوعای حسینی، از مرکز خیریه نگهداری از کودکان بی سرپرست یتیم و معلول بهشت امام رضا(ع) در غرب تهران بازدید و در فضایی صمیمی و معنوی با کودکان، نوجوانان و جوانان این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد و در جمع آنان به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخت.

 

در حال حاضر موسسه خیریه غیر دولتی بهشت امام رضا (ع)، ۱۴۶ نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان یک تا بیست و سه سال یتیم و معلول را مورد حمایت و سرپرستی کامل دارد.

 

روحانی در جریان این بازدید با اشاره به ضرورت انجام حمایت‌های مادی، عاطفی و معنوی از این کودکان و نوجوانان، گفت: نباید این فرزندان ما تنها بوده و احساس کنند که از جامعه جدا هستند.

 

رییس‌جمهور با بیان این‌که «یکی از شاخص‌ها و معیارهای جامعه اسلامی و اهل فرهنگ این است که مردم اقشار آسیب پذیر را یاری می‌کنند»، خاطرنشان کرد: ما باید درس ایثار و فداکاری را در این ایام بیاموزیم و آن را ترویج کنیم.

 

وی افزود: همه ارزش زندگی به ایثار و گذشت برای دیگران و خدمت به مردم است.

 

وی با اشاره به توانایی‌ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان معلول تحت پوشش این مرکز، اظهار کرد: این پیامی برای نسل ماست که در هر شرایطی اگر اراده برای تلاش و حرکت باشد، خداوند مسیر را برای رشد و تعالی فراهم و هموار خواهد کرد.

 

روحانی اظهار امیدواری کرد تا با تلاش همگان شاهد بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملت ایران در مسیر آبادانی و رشد کشور باشیم.

 

وی پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز در حسینیه‌ای که در این مکان برای عزاداری ماه محرم سیاهپوش شده بود، در کنار نوجوانان و جوانان حسینی به عزاداری تاسوعای حسینی پرداخت.

 

در این مراسم که با نوحه‌سرایی یکی از مداحان اهل بیت علیه‌السلام و ذکر مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت توسط حجت‌الاسلام نقویان همراه بود، نوجوانان و جوانان حسینی این مرکز در حضور رییس‌جمهوری، اشعاری مذهبی در سوگ امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت را خواندند و همنوا با یکدیگر به نوحه خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

 

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور و حسام‌الدین آشنا رییس جمهوری را در این بازدید همراهی می‌کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا